Българската търсачка набира популярност

Napred.BG вече има над 10 000 български потребители

Георги Желязков Автор: Георги Желязков

Точно преди 9 месеца в онлайн пространството се появи "българската алтернатива на Google". Българската търсачка Napred.BG успя да набере популярност и към този момент се използва от над 10 хил. българи всеки ден.

Napred.BG е определена от своите създатели като "разбираща търсачка" и дава като резултат точно това, което търсите. Това се случва само тогава, когато е ясно, че информацията може да бъде намерена на едно конкретно място в интернет. Ако не може да ви предложи нищо по-умно, просто ще отивате в резултатите на Google за вашето търсене.

Самото появяване на търсачката има своята история. Създателите решили, че в България Google е абсолютен монополист при търсенето и не полага усилия да разбира смисъла на българския език и разглежда фразите не по техния смисъл, а като сбор от отделни думи. На практика всеки сайт в Google.bg е зависим от изключително сложен, напълно таен и неразбиращ българската граматика алгоритъм на машина, която никой не наблюдава, да не говорим да контролира. Основната задача на тази машина е да печели пари, като показва в търсачката повече реклами - отгоре, отдясно, понякога вече и отдолу на резултатите.

След дълги анализи създателите установили, че Google умишлено пренебрегва качеството на търсенето, за да печели повече пари. Този недостатък отваря врати за Napred.BG - Българска търсачка, създадена да допълни Google с цел идеално потребителско изживяване при търсенето.

Има 2 основни случая, в които Google постъпва егоистично спрямо потребителите и не им дава най-доброто, за да ги задържи в търсачката (и евентуално да кликнат на реклама):

- Потребителят търси сайт, в който иска да отиде, примерно „abv.bg". За всички е ясно, че човекът иска да си влезе в пощата и не би се разсърдил, ако бъде пратен там, освен за... Google, който показва резултати и кара потребителя да кликне още веднъж, за да се стигне до пощата си. Napred.BG пренасочва всички очевидни търсения към съответните сайтове. Тази странна ситуация на търсене на конкретен сайт в Google заема около 30% от целия обем търсения, от които над 10% вече са въведени в базата на Napred.BG.

- Потребителят търси нещо толкова конкретно и лесно, че не му трябват много сайтове, за да си го избере, един хубав сайт би му свършил работа. Примерно може да търси "именни дни", "кога е роден Васил Левски", „курс на долара" или „пожелания за рожден ден„. Такива са 5-10% от търсенията и Napred.BG ще показва за тях търсената информация директно след търсенето, вместо като Google да показва 10 сайта, при положение, че е необходим който и да е, стига да съдържа търсената информация.


Коментари: 0