Facebook въвежда бутон "want"

Социалната мрежа се опитва да навлезе директно в интернет търговията

136 ~ 1 мин. четене
Георги Желязков Автор: Георги Желязков

Най-голямата социална мрежа в света - Facebook въвежда нов бутон "want", заедно със сега съществуващия "like", пише Reuters. Чрез него потребителите ще създават списъци от любимите си продукти и в последствие те ще се появяват на "стената" им.

От компанията обявиха, че в момента преговарят със седем вериги за търговия на дребно, включително Pottery Barn и Victoria's Secret. Ако тестовете завършат успешно, потребителите ще могат да натискат бутона, когато видят снимка с продукт, който биха желали да притежават.

Кликът ще прибави снимката на продукта в Timeline профила на потребителя. Така приятелите му ще знаят какво да му подарят за рождения ден например.

Според анализатори обаче идеята на Facebook не е свързана толкова с желанието да се помогне на потребителите, а да навлязат на пазара за онлайн търговия.

"Хората ще имат възможност да споделят с приятелите си това, което биха искали да притежават, а те от своя страна да им го подарят при даден повод", коментираха от Facebook. От там уточниха, че дори даден потребител да си купи нещо по този начин, Facebook няма да получава комисионни от сделката.

Новата функция обаче ще помогне на Facebook да увеличи пригодите си от реклама, пише Reuters. Бутонът освен, че ще показва на търговците какво точно желаят потребителите, ще ги изпраща директно в сайта на продавача.

Първоначално новата функция ще бъде изпробвана в САЩ.

Подкрепи Economic.bg