Футболните фенове харчат 35 милиарда евро на сезон
Доклад на MasterCard показва, че с тези разходи могат да се купят 562 футболиста като Фернандо Торес
За да отпразнува финала на UEFA Champions League, официалният спонсор MasterCard разкрива нова порода футболни фенове в Европа, които харчат общо зашеметяващите 35 милиарда евро всеки сезон в подкрепа на клубове от чужди страни, доказвайки с това, че да станеш свидетел на историята наистина е безценно.
Новата и нарастваща порода европейски футболни фенове "Фенове без граници", са идентифицирани в доклада на MasterCard и European Business School (EBS). Дали става дума за финансиране на тяхно посещение на мач в чужбина и абонамент за PayTV, или закупуване на брандирани стоки, „Феновете без граници” харчат общо на сезон суми, които биха стигнали за изграждането на 100 стадиона като Fußball Arenas München, или за закупуването на 372 футболисти като Кристиано Роналдо или дори 562 футболисти като Фернандо Торес.
Резултатите, обявени преди финала на UEFA Champions League тази година, на който ще видите FC Bayern München срещу Chelsea FC на Fußball Arena München в събота 19ти май, показват, че една четвърт от верните на футбола фенове в Европа (41 милиона), са определени като "фенове без граници ", като най-популярният чуждестранен отбор е FC Barcelona (29%), следван от Real Madrid CF (10%) и Manchester United FC (8%).
Коментирайки изследването, Хани Фам, President Strategic Partnerships and Market Development, MasterCard Europe казва: "Изследването на MasterCard разглежда промените в поведението на футболните фенове и отбелязва как промените в начина, по който феновете се припознават в клубовете въздействат върху разходите им. Забележително е да видите фенове, които използват нови начини, като приемат чуждестранни клубове, за да се доближат още повече до играта и да се насладят на повече безценни футболни моменти.”