Хитрините на Estee Lauder за печеленe на клиенти
Козметичната кралица първа е осъзнала притегателната за клиентите сила на двете вълшебни думички "безплатен подарък"
"Аз винаги действах интуитивно, бързо, не размишлявах за евентуалния неуспех и не се занимавах със самоанализи. Късно се включих в този бизнес и нямах нито време, нито място, за да чакам. Но сега оставам завинаги!". Така Есте Лаудер описва накратко пътя си до успеха.
Днес холдингът Estee Lauder Companies Inc е собственик на компаниите Estee Lauder, Clinique, Aramis. Отделно има правата за производството и продажбата на различни козметични продукти и аромати на марките Ermenegildo Zegna, Tom Ford, Tommy Hilfiger, Donna Karan, Missoni и др. Estee Lauder разработва и произвежда дамски гримове, продукти грижа за кожата и повече от 70 парфюма. Компанията дава работа на 26 000 души и изкарва милиарди долари всяка година.
През август тази година Estee Lauder отчете много добри резултати за второто тримесечие. Приходите на козметичния гигант са насраснали с над 10% до 9.71 млрд. долара.
Есте Лаудер основава своята компания през 1946 г. Тогава все още младата нюйоркчанка не предполага, че само петнадесет години по-късно модели, гримирани с нейната козметика, ще лъсват по страниците на престежни списания, а името й ще се превърне в запазена марка.
Бизнесът й потръгва, когато Лаудер е поканена да предлага кремовете си в салон за красота в Манхатън. Там тя успява да впечатли всички с иновативното си "персоналното" отношение към клиента, на което днес толкова много държат всички мениджъри в бранша.
Есте раздава малки подаръчета на всичките си клиентки, кара ги да опитват "просто така" мостри от козметичните продукти. Тя е разбирала важността на това да дадеш безплатен подарък и е знаела как да го направи елегантно. Като подаръци Есте раздавала и съвети. Според нея те сближавали хората и бързо разчупвали леда. Лаудер успява да наложи това подчертано лично отношение към клиента и да го превърне в основно правило и за наследниците й, които днес управляват бизнеса.
През 1962 г. Estee Lauder е сред първите козметични фирми, които използват супермодели в рекламните си кампании, като сред лицата на марката са Уилоу Бей, Паолина Порижкова, Елизабет Хърли, Кароли Мърфи.
Есте прави революция и в промотирането на нови серии продукти. Тя създава тенденцията да се предлагат цели гами козметика, различни по цени и характеристики.
Самата Есте Лаудер управлява семейния бизнес и е в борда на компанията до началото на 90-те години на миналия век. Това са и едни от най-добрите години за фирмата. В момента начело на борда на Estee Lauder е синът й Леонард, а другият й син - Роналд, е президент на Clinique Laboratories Inc.
В автобиографията си, Есте Лаудер дава и своите 15 златни правила за бизнес предприемачество:
1. Най-главното - изборът на място.
2. Ако сте ядосани - не го показвайте.
3. Привличайте всеки с това, което го интересува.
4. Винаги пазете имиджа си.
5. Дръжте под око конкуренцията.
6. Разделяйте и владейте.
7. Учете се да казвате - "не".
8. Доверявайте се на вътрешния си глас.
9. Законът може да е жесток, но е закон.
10. Признавайте грешките си.
11. Записвайте си важните неща.
12. Наемайте най-добрите специалисти.
13. Преодолявайте препятствията.
14. Отдавайте дължимото доверие и уважение.
15. Обучавайте добре продаващия персонал.