Хитрините на Estee Lauder за печеленe на клиенти

Козметичната кралица първа е осъзнала притегателната за клиентите сила на двете вълшебни думички "безплатен подарък"

5598 ~ 3 мин. четене
Автор: Мария Владимирова

"Аз винаги действах интуитивно, бързо, не размишлявах за евентуалния неуспех и не се занимавах със самоанализи. Късно се включих в този бизнес и нямах нито време, нито място, за да чакам. Но сега оставам завинаги!". Така Есте Лаудер описва накратко пътя си до успеха.

Днес холдингът Estee Lauder Companies Inc е собственик на компаниите Estee Lauder, Clinique, Aramis. Отделно има правата за производството и продажбата на различни козметични продукти и аромати на марките Ermenegildo Zegna, Tom Ford, Tommy Hilfiger, Donna Karan, Missoni и др. Estee Lauder разработва и произвежда дамски гримове, продукти грижа за кожата и повече от 70 парфюма. Компанията дава работа на 26 000 души и изкарва милиарди долари всяка година.

През август тази година Estee Lauder отчете много добри резултати за второто тримесечие. Приходите на козметичния гигант са насраснали с над 10% до 9.71 млрд. долара.

Есте Лаудер основава своята компания през 1946 г. Тогава все още младата нюйоркчанка не предполага, че само петнадесет години по-късно модели, гримирани с нейната козметика, ще лъсват по страниците на престежни списания, а името й ще се превърне в запазена марка.

Бизнесът й потръгва, когато Лаудер е поканена да предлага кремовете си в салон за красота в Манхатън. Там тя успява да впечатли всички с иновативното си "персоналното" отношение към клиента, на което днес толкова много държат всички мениджъри в бранша.

Есте раздава малки подаръчета на всичките си клиентки, кара ги да опитват "просто така" мостри от козметичните продукти. Тя е разбирала важността на това да дадеш безплатен подарък и е знаела как да го направи елегантно. Като подаръци Есте раздавала и съвети. Според нея те сближавали хората и бързо разчупвали леда. Лаудер успява да наложи това подчертано лично отношение към клиента и да го превърне в основно правило и за наследниците й, които днес управляват бизнеса. 

През 1962 г. Estee Lauder е сред първите козметични фирми, които използват супермодели в рекламните си кампании, като сред лицата на марката са Уилоу Бей, Паолина Порижкова, Елизабет Хърли, Кароли Мърфи.

Есте прави революция и в промотирането на нови серии продукти. Тя създава тенденцията да се предлагат цели гами козметика, различни по цени и характеристики.

Самата Есте Лаудер управлява семейния бизнес и е в борда на компанията до началото на 90-те години на миналия век. Това са и едни от най-добрите години за фирмата. В момента начело на борда на Estee Lauder е синът й Леонард, а другият й син - Роналд, е президент на Clinique Laboratories Inc.

В автобиографията си, Есте Лаудер дава и своите 15 златни правила за бизнес предприемачество:

1. Най-главното - изборът на място.

2. Ако сте ядосани - не го показвайте.

3. Привличайте всеки с това, което го интересува.

4. Винаги пазете имиджа си.

5. Дръжте под око конкуренцията.

6. Разделяйте и владейте.

7. Учете се да казвате - "не".

8. Доверявайте се на вътрешния си глас.

9. Законът може да е жесток, но е закон.

10. Признавайте грешките си.

11. Записвайте си важните неща.

12. Наемайте най-добрите специалисти.

13. Преодолявайте препятствията.

14. Отдавайте дължимото доверие и уважение.

15. Обучавайте добре продаващия персонал.

Подкрепи Economic.bg