LVMH разочарова въпреки лекия скок в приходите
Основната марка на компанията - производителят на луксозни стоки Louis Vuitton, отчита по-слабо търсене
LVMH (Moet Hennessy Louis Vuitton SA) отчете скок на приходите с 3% за периода януари - март, въпреки най-слабия растеж при модата и кожените изделия от повече от три години насам. Основната марка на компанията - производителят на луксозни стоки Louis Vuitton, отчита по-слабо търсене, съобщава Bloomberg.
Резултатът е доста под очакванията на анализаторите за растеж от 5-6%. Продажбите за първото тримесечие стигат 6.95 млрд евро (9.1 млрд. долара) или скок с 6% спрямо година по-рано.
Базираната в Париж компания не дава обяснения за по-слабото представяне на основния й бизнес. От отчета обаче става ясно, че силният бизнес в Азия и Северна Америка помогна на концерна да компенсира слабостта в Европа.
LVMH притежава 60 марки, сред които Louis Vuitton, Christian Dior, Bulgari, Givenchy, Moët & Chandon и Hennessy Cognac. Основен принос за резултатите имат модните и кожените стоки, които са с дял от 60% в оперативната печалба.
Органичният ръст на продажбите при модните и кожените стоки се забави от 12% през първото тримесечие на миналата година, до 4.5% в последното. Сега сегментът бележи сравнително нисък растеж от едва 0.4%.
Слабите резултати се отразиха на книжата на компанията, които загубиха 3.62% до 126.50 евро за акция.
LVMH e оглавявана от най-богатия французин Бернар Арно, който бе в центъра на медийното внимание заради евентуалното му данъчно бягство от страната.
Най-богатият човек във Франция обаче се отказа от опитите си да получи белгийско гражданство и ще продължи да плаща данъци в родината си. Месеци наред се носеха слухове, че Арно, подобно на актьора Жерар Депардийо, иска да избегне 75% данък за богатите, планиран от френските власти.