Наемите по търговските улици са паднали с 50%

Магазините се ориентират към търговските центрове, сочи доклад на "Колиерс Интернешънъл"

Георги Желязков Автор: Георги Желязков

Наемите на магазини по търговските улици в големите градове в България са паднали с 50% през 2012 г., пише "Стандарт". Основна причина за поевтиняването е отливът на клиенти и ориентирането им към търговските центрове. Заради това и движението на наематели на търговските улици в Пловдив и София е повече от двойно по-голямо в сравнение с 2011 г., отчита доклад на "Колиерс Интернешънъл".

Преди две години текучеството на наематели на търговските улици е било 5%, а през 2012 г. - 12%.

Търговските центрове от своя страна продължават да се разрастват като до следващата година се очаква търговските площи в моловете да се увеличат с 40% до 905 хил. квадратни метра. Заради слабата покупателна способност на хората у нас обаче се очаква тези площи да се запълнят трудно.

"Наемателите ще търсят атрактивни площи с добра локация. Те ще имат богат избор, така че най-добрите проекти се очаква да бъдат печеливши", коментират специалистите. Очертава се и тенденция за навлизане на чужди марки, които досега не са присъствали на българския пазар. Причината е, че въпреки че в момента оборотите са свити, компаниите виждат перспектива за развитие и искат да се позиционират в страната преди други конкуренти марки, коментират брокери.

Прогнозите са пазарът на недвижими имоти през 2013 г. да остане стабилен, а в определени сегменти като офис площите предлагането да продължи да надвишава търсенето.

Коментари: 0