Спад в печалбата на Samsung
По-ниските с 18% нетни приходи за тримесечието се дължат на валутни разлики и еднократни разходи
Южнокорейският гигант Samsung отчете спад в печалбата за тримесечието до края на декември за пръв път от две години насам, съобщава Bloomberg.
Оперативната печалба за периода спада с 18% до 7.8 млрд. долара спрямо предишното тримесечие, в което бяха отбелязани рекордни резултати. Приходите на компанията достигат 59,28 трилиона вона или окло 54,95 милиарда долара. Спадът се дължи най-вече на валутния курс, който е отговорен за загуби в размер на 649 млн. долара, но и на еднократен разход, възлизащ на 741 млн. долара.
Приходите на мобилното подразделение са се увеличили с 9% в сравнение с предходното тримесечие до 32,17 трилиона вона, а оперативната му печалба е намаляла с 18% за тримесечие до 5,47 милиарда вона, въпреки засиленото търсене на мобилните й продукти около празниците в края на годината.
Заради незадоволителните приходи бюджетът на компанията за реклама ще бъде намален, обявиха от ръководството на Samsung. Новината е особено изненадваща предвид факта, че южнокорейският гигант е известен с големите суми, които отделя за реклама.
Намаленият бюджет обаче няма да повлияе на промотирането на устройствата на компанията по време на Олимпиадата в Сочи.