Влакът поскъпва от 1 януари
Железопътният превозвач ще намали и броя на издаваните карти за превоз
БДЖ вдига цената на билетите от 1 януари, съобщи bTV, като се позовава на свои източници. Поскъпването ще бъде с до 10%. Освен това ще има сериозно намаление при броя на картите, които издава превозвачът.
Най-сериозно ще е поскъпването при пътническите влакове, по-скъпо ще ни струва и билетът за бързия влак, а пътят до морето ще се оскъпи с 2 %.
Тези разчети обаче, които са буквално отпреди два дни, тепърва ще бъдат обсъдени в компанията и едва след това представени в Министерството на транспорта.
От ръководството на БДЖ обясниха, че поскъпването било неизбежно, най-вече заради високите цени на горивата. Признават обаче, че пари за сериозни инвестиции няма.
„Трябва да се довърши работата по повишаването на скоростта, което е един от аспектите на качеството на услугата. Прави се голяма инвестиция от над един милиард в инфраструктурата и след това трябва да се спечели проект за усвояването на 300 млн. евро", каза председателят на съвета на директорите в Холдинг БДЖ Владимир Владимиров.
А междувременно броят на пътниците продължава да се топи. Докато през 2000 г. железниците са имали общо 50 млн. пътници, през 2011-а те са се свили до 30 млн. пътници
Според синдикатите проблемът се задълбочава. „За осемте месеца на 2012 г. имаме превозени с 2 милиона 256 хиляди пътника по-малко. Това също е показател", коментира Петър Бунев от синдиката на железничарите към КНСБ.
„Железницата не е средноевропейска железница. Не са правени инвестиции, такива каквито трябва да бъдат. Освен това конкуренцията от автомобилният транспорт се засили и това е допълнителен фактор", каза Владимир Владимиров.
Засега пускането на чисто новите спални вагони се отлага, заради продължаваща процедура по издаването на европейски сертификат, обясниха още от компанията.
От следващата година сериозно ще бъдат орязани безплатните карти за пътуване. От компанията пресмятат, че пазарната цена на издадените 350 хиляди карти би била 250 млн. лв. пропуснати ползи. За тези, които тепърва ще се пенсионират, безплатни карти за цялата мрежа няма да има, но за всички в заварено положение остават старите правила.
От БДЖ обясниха още, че загубите им за първите 8 месеца на годината са 9.5 млн. лв. при 27 млн. лв. за миналата година. Задълженията на дружеството възлизат на 732 млн. лв., като при тях също е отчетен спад.
Днес изтече договорът на председателя на Борда на директорите на БДЖ Владимир Владимиров. Рокади обаче няма да има. След скандално хвърлената оставка на изпълнителния директор на компанията Йордан Недев преди близо 2 месеца, засега няма да има друга промяна в ръководството и бордът остава с досегашния си шеф.