Apple, Amazon, Facebook и Google са похарчили $50 млн. за лобиране през 2017 г.

Всички те са отбелязали рекорд в разходите си за лобиране през 2017 г.

Apple, Amazon, Facebook и Google са похарчили $50 млн. за лобиране през 2017 г.

Снимка: Pexels

912 ~ 2 мин. четене
Гигантите Apple, Amazon, Facebook и Google са похарчили общо около 50 млн. долара за лобиране срещу решения на администрацията на президента Доналд Тръмп през 2017 г., което още веднъж демонстрира политическата обсада, в която се намират играчите в технологичната индустрия.  
В битките на компаниите с Белия дом през 2017 г. на преден план изпъкват тези срещу политиките за имиграцията, интернет неутралността, руската пропаганда по време на президентските избори. 
Повишаването на контрола и безпощадната критика в последно време са накарали много от играчите да хвърлят повече пари от обичайното, за да лобират пред правителството, сочат официалните данни. Очакванията са, че сблъсъкът между двете страни може да ескалира през 2018 г. и градусът на напрежението да се нажежи допълнително. 
Най-много разходи за политическо лобиране през миналата година са на сметката на Google. Компанията е отделила цели 18 млн. долара, става ясно от графиката на Re/Code. Една от основните цели на компанията да повлияе на затягащите мерки по отношение на съдържанието и рекламите, появяващи се на сайтове и услуги като YouTube например.
Amazon е похарчила за лобиране 12.8 млн. долара през 2017 г. Любопитно е, че това е близо четири пъти повече от това, което е изразходила за тази дейност през 2013 г. Компанията опитва да повлияе на федерални политики в множество области – от данъците върху оналайн продажбите и изчислителните облаци до дроновете за доставка на пратки. През 2017 г. Amazon трябваше да се бори и с размера на корпоративния отпечатък, особено след придобиването на Whole Foods.
2017 г. е била рекордна и за Facebook, като компанията е инвестирала близо 11.5 млн. долара. Това не е изненада предвид факта, че социалната мрежа се сблъска със сериозни проблеми покрай ширещите се в платформата фалшиви новини и зловредно съдържание. 
Макар да е похарчила едва 7 млн. долара за лобиране, Apple също бележи рекорд в собствената си история. Гигантът заема позиция по проблеми с криптирането, имиграцията и данъчната реформа на Тръмп. 
Подкрепи Economic.bg