Apple се проваля зрелищно на един от най-големите пазари на смартфони в света
Пазарни изследвания показват, че компанията дори не е в Топ 5 на производителите на смартфони на този пазар

~ 2 мин.
Apple среща трудности с продажбите на iPhone в Индия, третият по големина пазар на смартфони в света, и междувременно загуби няколко важни мениджъри по продажбите в страната.
Според Блумбърг, националният директор по продажбите и дистрибуцията на Apple, ръководителят на търговските канали и пазара среден клас, както и ръководителят на продажбите за телекоми за Индия, до един са напуснали.
Компанията съобщава, че преструктурира продажбите си в Индия, в опит да увеличи пазарния си дял и той да надвиши едноцифрено число.
Блумбърг цитира източници, които казват, че индийският оперативен ръководител Мишел Куломб бавно е развивал ключови бизнес отношения с оператори в Индия. Куломб пое поста в края на миналата година.
Изследвания от Counterpoint показват, че Apple дори не е сред първите пет производители на смартфони в Индия.
Начело са азиатските производители. Samsung е лидер с 26% пазарен дял, пред китайските производители Xiaomi, Oppo, Vivo и Huawei. Всичките петима производители на телефони имат много по-голям набор от устройства, отколкото Apple, вариращи от скъпи флагмански модели до евтини телефони за тези, които се свързват с мобилния интернет за първи път.
Според Counterpoint пазарният дял на Apple възлиза на около 2,5% в края на 2017 година. През миналата година в Индия са продадени само 3,2 млн. iPhone-а, докато през първата половина на 2018 г. са били продадени по-малко от един милион. IPhone е особено скъп за индийците благодарение на вносни мита.
Според Блумбърг, националният директор по продажбите и дистрибуцията на Apple, ръководителят на търговските канали и пазара среден клас, както и ръководителят на продажбите за телекоми за Индия, до един са напуснали.
Компанията съобщава, че преструктурира продажбите си в Индия, в опит да увеличи пазарния си дял и той да надвиши едноцифрено число.
Блумбърг цитира източници, които казват, че индийският оперативен ръководител Мишел Куломб бавно е развивал ключови бизнес отношения с оператори в Индия. Куломб пое поста в края на миналата година.
Изследвания от Counterpoint показват, че Apple дори не е сред първите пет производители на смартфони в Индия.
Начело са азиатските производители. Samsung е лидер с 26% пазарен дял, пред китайските производители Xiaomi, Oppo, Vivo и Huawei. Всичките петима производители на телефони имат много по-голям набор от устройства, отколкото Apple, вариращи от скъпи флагмански модели до евтини телефони за тези, които се свързват с мобилния интернет за първи път.
Според Counterpoint пазарният дял на Apple възлиза на около 2,5% в края на 2017 година. През миналата година в Индия са продадени само 3,2 млн. iPhone-а, докато през първата половина на 2018 г. са били продадени по-малко от един милион. IPhone е особено скъп за индийците благодарение на вносни мита.
С население от над 1 милиард души, за Apple Индия е важен пазар за завладяване. Главният изпълнителен директор Тим Кук направи първото си посещение в страната през май 2016 г., а две години по-късно призна за "изключително ниския" пазарен дял на компанията в Индия.
През май 2018 г. Кук оприличи Индия на Китай. "Очевидно има огромни възможности за нас и ние имаме изключително нисък дял на този пазар като цяло и така влагаме много енергия там", каза той. "Ясно е, че много хора ще се движат към средната класа с течение на времето, както видяхме в други страни".