Apple скоро може да сдаде второто място на световния смартфон пазар
Китайският производител Huawei вече диша във врата на гиганта от Купертино

© ECONOMIC.BG / Pexels
Невероятният успех на iPhone през последното десетилетие направи Apple втория най-голям производител на смартфони в света. Компанията обаче може и да не успее да се задържи на тази позиция още дълго.
Докато продажбите на iPhone държат сравнително равномерни нива през годината, то един друг играч бележи значителен ръст, с което заплашва да детронира гиганта от Купертино. Става дума за китайския производител Huawei, пише Business Insider.
Според последния доклад на изследователската фирма Canalys, продажбите на Apple са нараснали с 2% през второто тримесечие на 2017 г. спрямо същия период година по-рано.
Huawei обаче е реализирала забележителен скок от цели 20%. Статистиката показва, че компанията е продала 38 милиона устройства, доближавайки все повече Apple, която е реализирала 41 млн. продажби през същия период.
От графиката по-долу личи, че безспорният лидер Samsung, който е продал 79 млн. смартфона, също не е отбелязал забележим растеж, докато други азиатски играчи като Oppo и Xiaomi са реализирали скок съответно от 44% и 52%.
Като цяло продадените смартфони през второто тримесечие са общо 340 млн. броя, което е с 4% повече от същия период през миналата година.
Припомняме, че продажбите на смартфоните под марката Apple се очаква да се увеличат през есента, когато на пазара ще се появят три нови модела. Става дума за подобрените версии на iPhone 7 – 7S и 7S Plus, както и дългоочаквания и смятан за носител на революционни новости юбилеен флагман, неофициално наречен iPhone 8.
Преди ден излезе и отчетът на гиганта, който се оказа по-добър от очакванията.
Във връзка със съревнованието между Apple и Huawei за второто място в смартфон класацията е важно да се отбележи, че през последните години американската компания се разрасна значително в Китай, но напоследък позагуби популярността си. По-високият клас устройства на Apple постепенно започнаха да отстъпват пазарен дял за сметка на местни производители, какъвто е и Huawei.
Сега основното питане на анализаторите е дали предстоящият флагман на Apple ще бъде достатъчно различен и вълнуващ, за да запали интереса на потребителите. Любопитно в резултатите на компанията за тримесечието е, че клиентите не са били пасивни в очакване на новия смартфон, а са продължили да купуват наличните модели.
Независимо от това дали американският гигант ще удържи втората позиция, или не – факт е, че Huawei набира все по-голяма скорост в надпреварата за потребителското внимание и не се свени да „отхапва“ все по-големи парчета от световния пазарен дял.