Apple вече не е най-скъпият бранд в света

Най-скъпите обаче не са и най-влиятелните, показва класация

Apple вече не е най-скъпият бранд в света
980 ~ 1 мин. четене

Apple вече не е най-скъпият бранд в света. Това показва новият доклад Brand Finance Global 500 за 2017 г. Компанията от Купертино смъква стойността си от 145.9 млрд. долара на 107.1 млрд. долара и е изместена от първото място от друг технологичен гигант - Google. Стойността на бранда на интернет търсачката е нараснала с 24% през 2016 г. (от $88.2 млрд. до $109.4 млрд.).

Всяка година водещата компания за оценки и стратегическо консултиране Brand Finance оценява търговските марки на стотици от най-големите компании в света. Брандовете се оценяват според силата им по критерии като маркетингови инвестиции, разпознаваемост, популярност, лоялност, удовлетвореност на персонала, корпоративна репутация. Определя се каква част от бизнес приходите на компанията идват от бранда.

Сред най-скъпите брандове са предимно технологични компании, като в Топ 10 са 9 американски компании и една китайска банка.

Вижте Топ 10 на най-скъпите търговски марки тук и на колко са оценени:


Отделно подреждането мери и най-влиятелните марки. Видно е, че влиянието не е изцяло обвързано със стойността. Ето Топ 10:


Целият доклад може да намерите тук.

Подкрепи Economic.bg