Авиокомпаниите готови да се откажат от втория пилот
Автоматизацията в управлението на самолета увеличава риска от компютърни грешки и хакерски атаки

Консорциум от 35 авиостроителни компании, включително и Airbus, Boeing и BAE, с финансовата подкрепа на Европейската комисия, работи усилено, за да се изработи автоматизирана технология, която ще доведе до намаляване на броя на пилотите в пътнически и товарни самолети от 2-ма на 1, пише The Times.
Въздушните превозвачи са развълнувани от този проект, наречен ACROSS, като изчисляват и намаляването на разходите. Според BBC, това съкращение в пилотите може да се дешифрира като "Усъвършенствана пилотна кабина за намаляване на стреса и натоварването."
Създателите на технологията се надяват да намалят разходите за пътуване и да се намали броят на грешките, причинени от "човешкия фактор".
Според The Times, всъщност става дума за нов, много по-съвършен автопилот, който ще поема управлението на машината в лошо време, в случай на извънредни ситуации, както и в претоварено въздушно пространство.
Според статистиката, значителен брой от опасните инциденти по време на полети се предотвратяват от пилотите, а не автоматично.
Това не променя проблемите, произтичащи от действията на членовете на екипажа. В 60% от случаите човешка грешка е факторът, допринасящ за самолетна катастрофа, според сайта на проекта ACROSS.
Представители на Съюза на пилотите в гражданската авиация, вярват, че всяко развитие на консорциума е с една цел - да се опитат в бъдеще, независимо от активната обществена опозиция, да създадат напълно безпилотен пътнически самолет.
Британската асоциация за гражданска авиация (BALPA) предупреждава, в този контекст, че с въвеждането на все повече автоматизация в управлението на самолета, значително се увеличава рискът от компютърни грешки и хакерски атаки.
"Пилотите приветстват появата на технологии, предназначени да направят полетите по-безопасни. Въпреки това, те са загрижени, че проектът ACROSS може да причини твърде голяма зависимост на автоматизацията", казва експерт от BALPA.
Работата по проекта Across, според Times, ще бъде завършена в рамките на 6 месеца.