Българите използват туроператори основно за пътувания в чужбина

В България също предлагаме много добра база и добри оферти за туристите

Тодорка Енева, собственик на туристическа агенция „Дорис“:

Българите използват туроператори основно за пътувания в чужбина
Автор: Вероника Тонева
Запознахме се с г-жа Тодорка Енева на изложението "Ваканция/СПА" в Интер Експо Център. Тя се съгласи да ни разкаже за предизвикателствата пред туроператорите и за новостите в туристическия сектор у нас и в Европа.

- Г-жо Енева, разкажете ни за туристическа агенция „Дорис“. В кои български градове оперирате и кои дестинации са най-желани от Вашите клиенти?

- Основният ни офис е в Сливен. Но имаме офиси в София, Стара Загора, Котел, Чирпан и целия район. Основно предлагаме дестинации в чужбина, а в България много по-малко. При нас най-много се търсят оферти за Турция заради това, че цените са доста по-ниски, а базата е доста по-добра. Вече и в България имаме хубава база, но българите са свикнали да търсят туристическите агенции за чужбина. Обяснявам си го с това, че тук всеки може да отиде, да си направи резервация в хотел, а хотелите не са задължени да работят с туроператори. Това, че се прави резервация през туроператор, не дава на клиентите нито по-добри условия, нито по-добра цена.

- Инвестирате ли в нови автобуси, за да задоволите нуждите на клиентите в развиващата се туристическа среда?

- Постоянно инвестираме в нови автобуси. Имаме наш автопарк с над 40 автобуса и всяка година купуваме нови. Оборудвали сме фирмата с пета серия Setra, които са страшно скъпи, дори неоправдано скъпи за българските условия и българския стандарт. Но ние искаме да предлагаме качествено обслужване на нашите клиенти.

- Какви проблеми виждате пред туроператорските фирми?

- При нас не е имало проблеми. Слушах, че имаше проблеми с неплатени застраховки, но ние се стараем и изпълняваме всичко в срок.

- Кои са според вас най-желаните дестинации и къде пътуват най-много хората?

- Ние сме се специализирали най-много в дестинации в Турция и Гърция като по-масов и достъпен за хората продукт, до който може да се достигне с автобус. Предлагаме най-често Егейска Турция. Проблемите тази година ще бъдат, че няма места в хотелите, всичко е продадено. Руснаците се върнаха в Турция и запълниха хотелите. Интересът към Турция тази година е много голям.

- Какви по-интересни промоции предлагате, за да задържите клиентите си?

- Турция е държава, която се дават големи отстъпки за ранни записвания. Самите хотели процедират по този начин. Това, което правим повече за туристите е, че предлагаме един затворен цикъл – имаме наши автобуси и водачи и се стараем да предлагаме много високо качество на обслужването на нашите клиенти. По-висок стандарт, но на същите цени, които предлагат и другите компании.

- Усеща ли се по-голям интерес към туроператорските фирми през тази година?

- Когато сравним статистиките от 31 януари 2017 г., сравнение с 31 януари 2018 г. отчитаме над 100% ръст на продажбите. Миналата година имаше и политически проблеми в Турция и се наблюдаваше голям отлив. Имаше много хора, които отказваха своите резервации, което рефлектира и върху нас. 
Коментари: 0