Българските евродепутати отново внесоха поправки по пакет „Мобилност“

Те настояват за повторна оценка на въздействието и отпадане на условието камионите да се връщат в мястото на регистрацията си

Българските евродепутати отново внесоха поправки по пакет „Мобилност“

Снимка: Economic.bg/Архив

Българските евродепутати внесоха поредните поправки по пакет „Мобилност“ в транспортната комисия на европарламента. Те настояват за нова оценка на въздействието преди окончателното приемане на текстовете с оглед на създалата се ситуация около коронавируса, както и отпадане на задължението шофьорът да се връща в страната, в която е регистрирано превозното средство, поне веднъж на 4 седмици. Депутатите искат отпадане и на задължението камионите да се връщат в държавата, в която е регистрирана фирмата, поне веднъж на 8 седмици.

 „Всички български евродепутати работим координирано с т.нар. страни, които следваме общия подход. Нашата цел е да намерим по-голяма подкрепа сред тези, които изначално не подкрепяха нашите предложения. Новите аргументи са пандемичната криза и новата икономическа обстановка. Нашето предложение е пак оценка на въздействието и чак след това да бъдат предприемани мерки, които да бъдат оздравителни, а не съкрушителни“. Това каза за БНР евродепутатът от прогресивния алианс на социалистите и демократите Петър Витанов.

„За нас има няколко важни въпроса – да отпадне най-вече необходимостта от връщането на превозното средство в мястото на регистрация, и да отпадне необходимостта от връщане на водача също“, поясни той.

Припомняме, че на 7 април Съветът на ЕС прие на първо четене пакет „Мобилност“. Предстои пакетът отново да се гледа в транспортна комисия през юни, а юли да се гласува в пленарна зала. Ако бъде приет в зала, след това той трябва да влезе в сила.

Според сегашните текстове водачите на тежкотоварни камиони да могат да спят не повече от 45 часа в кабините, а през останалото време в хотел, който трябва да се плаща от работодателя. Шофьорът ще бъде задължен да се връща в страната, в която е регистрирано превозното средство, поне веднъж на 4 седмици, независимо къде се намира. Камионите пък ще трябва да се връщат в държавата, в която е регистрирана фирмата, поне веднъж на 8 седмици.

Коментари: 0