BILLA България инвестира 35 млн. лв. в експанзия през 2021 г.

Търговската верига ще увеличи броя на касите за самообслужване във филиалната мрежа

Ваня Динева, финансов директор:

BILLA България инвестира 35 млн. лв. в експанзия през 2021 г.

Снимка: BILLA България

3908 ~ 4 мин. четене
Симона Димитрова Автор: Симона Димитрова

Въпреки трудностите, които предизвика COVID-19, BILLA България не преустанови инвестиционните си планове, а напротив. Отделихме повече средства, отколкото през 2020 г., а тази година все още не е приключила. Това заяви Ваня Динева, финансов директор на BILLA България, в интервю за Economic.bg.

„Инвестицията в експанзия и реновиране на търговската мрежа през 2020 г. надхвърли 32 млн. лева, а през настоящата достига до близо 35 млн. лева. Осигуряването на подходящи локации и съоръжения, енергийно-ефективното съвременно оборудване и осветление, интериорен и екстериорен дизайн, иновативните технологични решения, са стъпки в посока осигуряване на по-доброто клиентско преживяване на територията на магазините ни“, коментира Динева.

Тя поясни, че през настоящата година BILLA е отделила и допълнителни 3.6 млн. лева за увеличение на възнагражденията и социални придобивки. Сумата се разпределя в увеличение на ваучерите за храна, които веригата предоставя на служителите си от 60 лв. на 80 лв. Също така в допълнително здравно осигуряване, подновяване на личните здравни книжки, обезпечаване на преференциални цени за здравни услуги – както на служителите, така и на членовете на техните семейства, наред с възможности за обучение, спорт и активен начин на живот.

Осигурихме над 2.3 млн. лева за обезпечаване на дейностите по превенция на разпространението на COVID-19 и всички необходими материали за целта, наред с PCR тестове и тестове за антитела на нашите служители. Това също е инвестиция и то по-важна от всички останали“, добавя финансовият директор.

Нова посока в политиките на веригата ?

В началото на месец октомври стана ясно, че BILLA България вече има нов изпълнителен директор - Вигинтас Шапокас. Литoвeцът, ĸoйтo дocĸopo бe нaчeлo нa ĸoнĸypeнтa Т-Маrkеt, зaмeни Hopбepт Mиcбpaндт. Тогава от ĸoмпaниятa посочиха, чe тoй „щe пoeмe ĸъм нoви пpoфecиoнaлни пpeдизвиĸaтeлcтвa“.

Сега Динева заяви, че приоритетите на веригата остават непроменени – такива, каквито са били през всички години – 100% фокус върху клиента, в отговор на неговите нужди и очаквания, чрез предлагане на качествени стоки на достъпни цени, както и осигуряване на модерна и комфортна среда за пазаруване чрез откриване на нови обекти и реновиране на филиалите от търговската мрежа.  

BILLA открива девет нови магазина в страната  

Както вече Economic съобщи, BILLA ще открие 9 нови магазина до края на годината в страната. До момента техните локации не бяха уточнение, но Динева заяви, че обектите ще се намират в Банско, Варна, Добрич, Пловдив, Пирдоп, Панагюрище, Стамболийски и София.

„Навлизането в нови райони в страната е възможност да насърчим развитието на икономиката в малките населени места, да обезпечим нови работни места и да наложим високите стандарти на BILLA, като търговската верига с най-голям брой филиали и пети най-голям работодател в страната с над 4500 служители“, посочи още тя, добавяйки, че за бъдещите магазини ще бъдат необходими около 300 нови служители.

Финансовият директор заяви по време на конференция на тема „Информационен ден на СМТ“, че веригата планира и изграждане на втори логистичен център на територията на страната. В момента всички магазини от веригата получават стока от логистичната база на BILLA, която се намира в с. Столник. Предстои обявяването на допълнителна информация по този проект.

Обратно към бъдещето

Сред основните приоритети на новото ръководство остава и дигитализацията във филиалната мрежа. Тя намира израз във въвеждане на иновации, като каси за самообслужване и електронни етикети в полза на удобството – както на клиентите, така и на служителите, коментира Динева.

Тя заяви, че в края на тази година се очаква броят на обектите, обхванати от дигитализацията, да бъде общо 47 – 17 магазина с каси за самообслужване и 30 магазина с електронни етикети. Като плановете за следващата година включват тези иновации да бъдат въведени в още 31 филиала.

„Интересът към касите за самообслужване от страна на клиентите ни мотивира да продължим да ги налагаме като модерно и устойчиво решение. С практичната си функционалност те позволяват преминаване през касовата зона със собствено темпо, самостоятелно управление на процеса по маркиране и проследяване на сметката, безконтактно плащане и още много други удобства, които модерният потребител търси в динамичното си ежедневие“, добавят от BILLA.

Ръка за ръка с дигитализацията върви и развитието на програмите за лоялни клиенти, познати като BILLA Card и мобилното приложение BILLA APP, които предлагат персонализирани оферти, за които предстоят подобрения през идващата година.

Един от основните приоритети, който беше и досега, остава подкрепата за родното производство. Това стратегическо направление ще бъде развито чрез още по-силно присъствие в асортимента на продукти, произведени в България, и развитие на собствени марки изцяло с артикули от български производители“, посочва Динева.

Финансови отчети на фона на пандемия

Пандемията повлия на всички сектори по един или друг начин. Кризата обаче направи BILLA още по-фокусирана върху стратегическите й приоритети, посочи Динева, подчертавайки отново, че потребителите са се върнали към предишните си навици за пазаруване.  

„Промените в потребителското поведение проличаха най-ясно в периодите на локдаун – по-редки посещения, основно седмични, но с по-големи потребителски кошници. В периодите на нормализиране на ситуацията, какъвто беше летният сезон през тази година, клиентите се върнаха към обичайните си навици на пазаруване – средно 3 пъти седмично, но пък с по-малка средна сметка“, коментира тя.

Динева заяви, че първото тримесечие на 2020 г., преди първия локдаун, е било изключително успешно за BILLA България и ето защо резултатите от същия период през настоящата година не биха могли да достигнат тези нива в контекста на частичния локдаун, който характеризираше ситуацията в страната.

„През второто тримесечие на тази година успяхме да постигнем ръст на продажбите в сравнение със същия период през 2020 година, което в голяма степен се дължи на овладяването на ситуацията с разпространението на COVID-19, отварянето на големите търговски центрове, връщането на учениците в училище, на работещите в офис среда и цялостното завръщане към нормално функциониране“, поясни тя.

Подкрепи Economic.bg