Бизнесът на „Кока-Кола“ допринася за 0.6% от БВП на България

Компанията е спестила рекордните 29 млн. литра вода през 2019 г.

Бизнесът на „Кока-Кола“ допринася за 0.6% от БВП на България

Снимка: Кока-Кола

Автор: Кока-Кола

Бизнесът на „Кока-Кола“ в България допринася за 0.6 от БВП на страната ни през 2019 г. Цялостният ефект от дейността на компанията, включвайки платени данъци, заплати и печалба на доставчици и партньори, е 654 млн. лв. Това става ясно от тазгодишния доклад на дружеството за дейността му в България. 

Рекорд

Производството на Кока-Кола в България постигна рекордно понижение на потреблението на вода през 2019 г. – с 5% по-малко спрямо предходната година. Това се равнява на 29 млн. литра спестена вода или средното годишно потребление на питейна вода на над 800 българи.

43 млн. литра вода, равняващи се на потреблението на домакинствата в Костинброд за 38 дни, пък са използвани повторно в производството, става ясно още от Доклада за устойчиво развитие и социо-икономическо въздействие на Системата на Кока-Кола в България за 2019 г.  

Делът на рециклираните отпадъци, генерирани в производствения процес, е повишен до 96%, като всяка трета напитка, която потребителите консумират, не генерира почти никакъв отпадък.  

Силно застъпени са и инвестициите в местния пазар - 70.8% от общите разходи към доставчици на компанията са към български такива,  а 94% от източниците на съставки са от българския или европейския пазари.

Принос за икономиката

Социално-икономическото въздействие на компаниите в Системата на Кока-Кола у нас се равнява на принос от 0.6% от БВП на страната или иначе казано – всеки 1 лев, изхарчен за напитки на Кока-Кола, води до 0.70 лв. приходи за България. През 2019 г. в двата завода в Костинброд и Банкя са произведени 364 млн. литра напитки, а системата е купила стоки и услуги от местни доставчици на стойност 127 млн. лева.

Кока-Кола е вече 55 години в България и с всяка изминала година постиженията и приносът ни за икономиката в страната стават все по-впечатляващи“, споделя Юрг Буркхалтер, изпълнителен директор на Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани  България. 

Системата плаща 51 млн. лева в данъци и поддържа 250 млн. лева непряко. Сумата се равнява на 1% от данъчните приходи на България или годишните разходи за образование на около 102 000 ученици.

3000 души работят в Системата на Кока-Кола в България, която поддържа 16 200 работни места по стойностната верига или иначе казано всяко работно място в нея поддържа 5 работни места другаде.

Силно застъпени са и инвестициите в местния пазар – 70.8% от общите разходи към доставчици на компанията са към български такива, а 94% от източниците на съставки са от българския или европейския пазари.

Подкрепа на общностите

В синхрон с дългосрочните приоритети на Системата на Кока-Кола за подкрепа на местните общности - над 1500 служители са инвестирали 6940 часа в доброволчески каузи, свързани с младежко образование и по-чиста околна среда. Това се равнява на 767 работни дни или заетостта на един служител за 3 години и половина.

96 служители пък са посветили време и усилия на програмата #YouthEmpowered (реализирана в партньорство Джуниър Ачийвмънт България) и развиването на потенциала на младите и подготовката им за успешен кариерен път. Общо 2915 младежи на възраст между 16 и 26 години от 18 населени места са преминали през обучения за повишаване на своята работоспособност в рамките на програмата.

„Връзката на Кока-Кола с България има силен исторически характер. България е първата страна отвъд Желязната завеса, в която започва производството на легендарната напитка преди 55 години, но и първата, в която се разрешава марката да бъде изписана на кирилица върху етикета. Днес Системата на Кока-Кола в България се състои от пет юридически лица, значими в глобален план. Те включват местно производство и маркетинг, както и изнесени услуги в сферата на IT, счетоводство и HR за цял свят. Социо-икономическото ни въздействие в страната се подчертава и от програмите ни в подкрепа на местните общности, опазването на околната среда и прозрачността към нашите потребители. Ежедневно следваме нашата мисия не просто да освежаваме света, но и да допринасяме за едно по-добро споделено бъдеще по устойчив за всички начин, често дори надскачайки регулаторните изисквания в сектора. В отговор на нарастващия стремеж на всеки от нас за по-здравословен начин на живот и в подкрепа на усилията на ЕК за повишаване на информираността на потребителите, в края на 2018 г. и началото на 2019 г. доброволно въведохме цветови код върху опаковките на Coca-Cola, Fanta и Sprite, който разбираемо представя точното процентно съдържание на захар, сол, мазнини и наситени мазнини в продуктите. Вярваме, че с нашите вътрешни принципи даваме правилния пример за целия бранш в името на по-добро споделено бъдеще", казва Евелин де Лирснайдер, изпълнителен директор на Кока-Кола България.

Коментари: 0