Държавата пак ще строи интермодалния терминал в Драгоман

Четирима от кандидатите за концесионери на Летище София все още имат интерес към процедурата въпреки кризата. Един се е отказал

Държавата пак ще строи интермодалния терминал в Драгоман

Снимка: МТИТС

3137 ~ 2 мин. четене

Амбицирани сме да открием още един интермодален терминал и днес обсъдихме възможността за стартирането на концесионна процедура за такъв в Драгоман. Това каза транспортният министър Росен Желязков по време на провелия се днес уебинар с членове на Американската търговска камара, на тема „Транспорт и дигитализация – план за изход от кризата с COVID-19 в България“. Той също така обеща всички публични инвестиции в системата на транспорта и на информационните технологии и съобщенията, планирани за тази година, да се случат по план.

„Българският транспортен сектор има пълната готовност да поеме превозите на пътници и товари, но същественият въпрос е ще успее ли бизнесът да възстанови производствените си обеми от 2019 г. Имаме възможности за развитие на алтернативен транспорт, какъвто е интермодалният. За един месец този вид превози почти удвои капацитета си в България, което като тенденция не беше очаквано“, посочи Росен Желязков. Той допълни, че в общия контекст на „Зелената сделка“ очаква да има инвестиционен интерес към процедурата.

Припомняме, че първата копка на терминала беше направена през 2010 г. Тогавашният транспортен министър Александър Цветков го обяви за готов, но всъщност съоръжението не заработи никога. Неговият наследник Ивайло Московски се отрече от терминала окачествявайки го като „остарял“, „ненужен“ и „икономически неизгоден“. И това при положение, че Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) наля в съоръжението 6 млн. лв., а в последствие то се превърна в пасив, който има само разходи.

По отношение на процедурата за концесиониране на „Летище София“, министър Росен Желязков заяви, че във връзка със ситуацията с развитието на COVID-19, е направено запитване до кандидатите дали ще продължат участието си в процедурата. От всичките пет участници четири са потвърдили, а един официално е заявил, че се отказва. „Това е много обнадеждаващо и очакваме, след като минат съдебните процедури, да имаме добри новини за сектора“, изтъкна министърът.

Той посочи, че министерството е в постоянен контакт с операторите и „търсим системни решения за запазването на сектора“, допълни Росен Желязков.

По отношение на пакета „Мобилност“ министърът отбеляза, че България заедно със своите партньори от единомислещите държави продължава да настоява за изменение на предложените текстове, най-вече връщането на камионите и водачите. „Ние сме заявили нашата позиция, че отиваме на съдебен процес. Имаме 18 месеца, в рамките на които действа преходният период и в този период ще търсим намесата на съда в Люксембург“, категоричен бе Желязков.

Коментари: 0