Естония първа в ЕС легализира автономните ботове за доставки

Въпросните роботи например не могат да бъдат по-високи от 1.2 метра или да тежат повече от 50 кг

Естония първа в ЕС легализира автономните ботове за доставки

Снимка: Starship

724 ~ 2 мин. четене
Идеята на Starship Technologies за роботизирани доставки постепенно бива възприемана както от местните правителства в САЩ, така и в Европа, а на някои места вече са взети мерки за легализация на системата. Щатите Вирджиния и Айдахо дадоха официално разрешение на малките роботи за доставка да се движат по тротоарите, а сега и Естония също ще се присъедини към пионерите, дали зелена светлина на идеята. 

Парламентът вече гласува законовите промени и те бяха единодушно приети с 86 гласа „За“ и 0 „Против“. С това Естония става първата страна в ЕС, официално благословила дейността на малките роботи, пише Engadget.

Разбира се, има известни регулаторни ограничения. Въпросните роботи например не могат да бъдат по-високи от 1.2 метра или да тежат повече от 50 кг. Също така предните и странични части на машината трябва да са бели, с видими червени задни отражатели и светлини за през нощта.
 
Шест-колесните ботове на Starship вече отговарят на критериите, но и не са единствените полу-интелигентни робовагони за доставка. Техните основни конкуренти Dispatch и Marble вече правят тестове извън Калифорния.

Решението на Естония да възприеме новата идея не е изненада, предвид че страната вече е доказала афинитета си към високотехнологичното развитие. Все пак това е държавата, в която можете да зареждате електрическата си кола почти навсякъде, да гласувате онлайн и да станете „дигитален гражданин“ без дори да живее там. Наред с това Starship Technologies има предимството, че вече поддържа офис в страната, а съоснователят на компанията Ахти Хейнла е естонец.

Технологията за роботизирани доставки възникна неотдавна затова и много страни вероятно не смятат за необходимо да я официализират засега. Според някои автономните ботове, които ще се разхождат свободно сред хората, може да са заплаха за обществената безопасност. Именно заради това тепърва предстои развитие и на технологията, и на нормативната уредба. 
Подкрепи Economic.bg