Естонски град тества безпилотни доставки на пратки

Лекият електрически автомобил е екологично чист и не консумира голямо количество енергия

Естонски град тества безпилотни доставки на пратки

Снимка: Cleveron AS on Facebook

408 ~ 2 мин. четене
Economic.bg Автор: Economic.bg

Представата за бъдещето почти винаги минава през развитието на новите технологии. Хората си мислят за модерни и автономни превозни средства, които ще се движат по улиците из градовете. Вместо да мечтае за такова бъдеще обаче естонският град Тарту се заема с предизвикателната задача да превърне част от тези технологии в реалност, съобщава TheMayor.EU.

По-рано тази година TheMayor.EU съобщи, че Тарту провежда двумесечно изпитание на самоуправляващо се превозно средство. По-конкретно, градът тества осемместен автономен автобус, който превозва пътниците от центъра на града до Естонския национален музей и обратно.

Град Тарту споделя, че още едно самоуправляващо се превозно средство ще се появи по улиците на града тази седмица. Жителите вече ще могат да видят Cleveron 701: първото в Европа превозно средство за доставки без шофьор, което ще обхожда улиците в цялата страна.

Бъдещето на доставките

Според естонската компания за роботика Cleveron, иновативният куриер е бъдещето на автономната доставка на пратки. Лекият електрически автомобил е екологично чист и не консумира голямо количество енергия. Нещо повече – той може да превозва товар от 200 км и да развива максимална скорост от 25 км/ч.

Иновативният куриер може да се използва за различни цели, на базата на които може да бъде модифициран. С други думи, Cleveron съобщава, че роботизираният куриер може да се използва като средство за доставка на пратки, робот за доставка на хранителни стоки или високотехнологичен камион за сладолед.

Въпреки че Cleveron 701 е без шофьор, той се контролира дистанционно от телеоператор. По този начин компанията може да гарантира, че ако възникне трудна или опасна ситуация, член на персонала ще може да реагира.

В допълнение към това Cleveron e провеждала различни тествания преди да пусне роботизирания куриер по улиците на Тарту. Тестването е продължило повече от 15 месеца. По този начин компанията се стреми да облекчи притесненията на тези, които може да са скептични относно самоуправляващите се превозни средства.

Подкрепи Economic.bg