Европейските брандове съвсем загубиха блясъка си

САЩ продължават да са водачи по най-ценни марки, но Китай напредва бързо

Европейските брандове съвсем загубиха блясъка си

Снимка: Kantar

2186 ~ 2 мин. четене
Автор: Economic.bg

Американските технологични гиганти са най-ценните марки в света, но китайските брандове се издигат в списъка на лидерите и са по-скъпи от най-добрите европейски конкуренти. Това показва последната глобална класация BrandZ на компанията за събиране и анализ на данни Kantar.

Amazon, основана през 1994 г. от Джеф Безос, остава най-ценната марка в света с приблизителна стойност 684 млрд. долара, следвана от основаната през 1976 г. Apple с 612 млрд. долара и Google с оценка от 458 млрд. долара.

Tencent, най-голямата компания за социални медии и видеоигри в Китай, е на пето място, докато Alibaba е на седмо.

Китайските марки непрекъснато и бавно напредват и постигнаха значителен напредък, тъй като все повече компании използват собствените си технологични разработки и демонстрират способностите си да се приведат в съответствие с основните тенденции, оформящи Китай и световния пазар“, каза Греъм Стейпълхърст, глобален стратегически директор в Kantar BrandZ.

Пет марки са увеличили повече от два пъти стойността си, водени от китайските гиганти в електронната търговия Pinduoduo  и Meituan, водещия производител на алкохол в Китай Moutai, китайската платформа за кратки видеа TikTok и американската Tesla. Последната, основана през 2003 г., е най-бързо развиващият се бранд и се превърна в най-ценната марка автомобили, като увеличи стойността си с 275% на годишна база до 42.6 млрд. долара, според класацията на Kantar.

Най-добрите китайски марки консолидираха лидерството си пред водещите европейски марки. Китай представлява 14% от топ 100 марките, в сравнение с 11% преди десетилетие, докато европейските брандове представляват 8%, в сравнение с 20% преди десетилетие.

Най-ценната европейска марка е френската Louis Vuitton на 21-во място, следвана от германската софтуерна група SAP на 26-то място. Единствената британска марка в списъка е Vodafone на 60-то място.

Американските брандове са доминиращи: американските марки нараснаха най-бързо през последната година и американските марки съставляват 74% от първите 100.

Най-добрите 100 марки в света струват общо 7.1 трлн. долара.

Подкрепи Economic.bg