Facebook пуска олекотена версия на Messenger
Тя е насочена към развиващи се пазари и потребители с по-обикновени смартфони

Социалната мрежа Facebook пуска олекотена версия на своето приложение за съобщения, наречена Messenger Lite, проектирана да работи с по-ниска интернет скорост и по-обикновени смартфони, използващи Android. Услугата е предназначена за потребителите в развиващите се страни, съобщава CNBC.
Messenger Lite използва по-малко от 10 мегабайта, в сравнение със 156-те мегабайта на пълната версия на приложението. Потребителите на новата услуга могат да използват основните функции, като изпращане и получаване на съобщения, снимки, линкове и стикери. То обаче няма да има достъп до функции като ботовете, които Facebook наскоро въведе.
Messenger Lite ще започне да се разпространява първо в Кения, Тунис, Малайзия, Шри Ланка и Венецуела, а броят на страните ще се увеличи през следващите месеци. С него социалната мрежа отбелязва поредния си ход към развиващите се пазари, където се опитва да свърже следващите милиард потребители чрез подобряване достъпа до интернет и онлайн услуги.
Миналата година компанията пусна Facebook Lite за потребителите на Android на тези пазари. Мобилната операционна система на Google е доминиращ играч на развиващите се пазари, изпреварвайки iOS на Apple, поради по-ниската цена на устройствата, които поддържат софтуера.
Facebook тества и дронове, които могат да разпространяват интернет до отдалечените части на света. Но усилият на компанията на развиващите се пазари невинаги са вървели по вода.
Социалната мрежа се сблъска с проблеми в Индия заради нейната програма Internet.org. Тя предлага безплатен основен пакет, който позволява на потребителите на развиващите се пазари да получат безплатен достъп до определени услуги от мобилните си телефони. Едно от приложенията, които са достъпни през нея, естествено е Facebook.
Facebook Lite
Според критиците услугата влияе на неутралността на Интернет – идеята, че целият онлайн трафик трябва да бъде третиран еднакво. През февруари Индия я забрани.
Facebook Messenger Lite предприема различен подход към развиващите се пазари. Платформата, която вече има 1 млрд. потребители, се превърна в ключов фактор в плановете за растеж на компанията.
По-рано тази година Facebook представи чат ботове – приложения или части от софтуер, с които потребителите могат да си взаимодействат чрез реч или текст. След това те могат да отговорят, предоставяйки информация или изпълнявайки определена задача.
“Messenger Lite е разработена, за да предостави на потребителите си по-добро потребителско преживяване, независимо каква технология използват“, написа в своя блог Том Мълкейхи, ръководител инженерни дейности на Messenger Lite.