Facebook създаде младежки портал със съвети за тийнейджъри
За това как да използват платформата осъзнато и контролирано

© ECONOMIC.BG / Pexels
~ 2 мин.
Faacebook създаде онлайн ресурсен център за тийнейджъри, където да получат повече съвети и трикове за това как да използват социалната мрежа, пише Fortune.
Младежкият портал бе лансиран официално в понеделник. Той цели да запознае младежите как да контролират по-добре настройките си във Facebook като например кой може да вижда публикациите им в мрежата. Платформата ще дава информация и за това как връстниците им използват мрежата за повишаване на осведомеността по различни хуманитарни въпроси например.
Част от информацията в Младежкия портал включва съвети за безопасност, към които тийнейджърите да се придържат, когато публикуват във Facebook. Един от тях препоръчва младежите да се замислят дали биха се чувствали комфортно, ако четат поста си на глас пред своите родители и близки.
Друга препоръка към тях е да не дават лична информация на потребители, които току-що са срещнали онлайн, както и да приемат приятелство само от хора, които познават.
В Младежкия портал има и специална секция за поверителността на данни. Там например има инструкции как да се променят потребителските настройки, така че публикациите да се показват на определена група хора – само на близки и роднини, или само на приятели.
В този раздел може да се прочете повече и за политиката на Facebook по отношение на личните данни и инструментите за таргетирана реклама.
За изработването на Младежкия портал компанията се е консултирала с тийнейджъри в САЩ, Италия, Великобритания и Бразилия, обясняват от Facebook.
От Facebook коментират също, че все още търсят начин как да уведомят подрастващите за новата платформа. По-рано този месец някои от съветите започнаха да се показват тестово в News Feed-а на неопределен брой тийнейджъри.
Лансирането на Младежкия портал идва в момента, когато технологичните компании станаха мишена на негативни обществени мнения, че влияят зле върху подрастващите. Някои от големите акционери в Apple например неотдавна призоваха компанията да помисли как да способства за минимизирането на пристрастяващия ефект към смартфоните. В резултат на това гигантът от Купертино обяви сайтът Families през март в опит да помогне на родителите да се научат как да следят по-добре потребителското поведение на своите деца.