Регулации
352
Facebook ще прекара идните 5 години в разделянето си на две
Това каза изпълнителният директор на компанията Марк Зукърбърг
7228
~ 2 мин. четене
Марк Зукърбърг хвърли още няколко лъча светлина върху визията си за бъдещето на Facebook и идеята платформата да се раздели на две. Днес той говори пред инвеститорите, които запозна с финансовите резултати на компанията за първото тримесечие на 2019 г.
Планът за радикална промяна на Facebook за първи път бе изложен миналия месец в блог публикация от 3 200 думи. Тогава Зукърбърг каза, че иска да обособи две пространства: обществен форум, или „градски площад“, и частно криптирано място, наречено още „всекидневна“.
По всяка вероятност първото ще запази сегашната функция на социалната мрежа, а именно да дава публична трибуна на всички. Второто бива свързвано с визията за пренасянето на личната и по-профилирана от тематична гледна точка комуникация към чат платформите. Към тази идея кореспондира и новината за сливането на платформите за съобщения на Messenger, Instagram и WhatsApp, така че потребителите на всяка от тях да могат да си изпращат съобщения помежду си.
Сега Зукърбърг бе попитан за повече подробности. „Мисля, че това това ще бъде основен фокус за компанията през следващите пет или повече години“, отвърна той, цитиран от CNBC. От думите му стана ясно, че Facebook ще прекара минимум една година в консултации с експерти, правителство и правоприлагащи органи, преди да пристъпят към затворената частна услуга.
„Има наистина важни въпроси за безопасността и съдържанието в съобщенията и ако нямаме възможност да видим съдържанието, трябва да сме сигурни, че имаме различни инструменти, за да се справим с това“, коментира той. Зукърбърг подчерта, че този ред на действия отразява промяна в подхода на Facebook към изграждането на продукти.
В последно време компанията се сблъска със сериозни критики относно влиянието си върху обществото заради злоупотреби с неприкосновеността на хората и използването на платформата за политически и други манипулации. Проблемите на Facebook произлизат от бизнес модела ѝ, базиран върху използването на личните данни на потребителите като разменна монета.