Фирмите ще загубят позиции, ако не заиграят по новите дигитални правила
Масовото разпространение на онлайн пазаруването пренареди картината за бизнеса

© ECONOMIC.BG / Unsplash
През последните две години пандемията затрудни разбирането на истинската картина за финансовото състояние на потребителите и едноличните търговци, но от друга страна ускори дигиталната трансформация и предложи нови начини за използване на финансови услуги. Бързото масово разпространение на онлайн пазаруването и цялостното дигитално взаимодействие проправи път към нова тенденция в банковите услуги, а именно пълноценно мобилно банкиране.
Това са изводи от последния доклад на Experian от 2021 г. за бизнеса и потребителите в региона на EMEA (Европа, Близкия изток и Африка). Той разкрива, че 62% от фирмите смятат, че са им необходими повече данни за нуждите на анализа им, докато 65% използват различни видове набори от данни за подобряване точността на техните анализи, например използване на нетрадиционни източници като отворено банкиране. 67% от бизнесите определят за приоритетни инвестициите в дигитализацията на основните им бизнес процеси. 62% от компаниите са регистрирали увеличение на кредитни заявления от нови клиенти през последните 12 месеца.
Компании, които все още страдат от забавяния в този процес поради недостатъчно дигитализирани решения или поради проверки на клиенти, които сами по себе си забавят процеса, ще бъдат засегнати и ще загубят бизнес позиции“, се казва в доклада
Поръчаното от Experian проучване, проведено от Forrester Consulting през август 2021 г., обхваща над 598 лица, заемащи висши управленски позиции в компании в сферата на финансовите услуги и телекомуникационни фирми в региона на EMEA.
Мобилното банкиране вече завзема сериозен пазарен дял от полето на традиционните банки, споделиха ключови мениджъри от сферата на финтех индустрията и мобилните банки по време на Experian Innovation Week, която се проведе в края на 2021 г. и потвърди ключовите изводи от направеното проучване. В рамките на събитието Experian покани и събра за първи път в обща дискусионна платформа най-иновативните компании на Балканите и Централна и Източна Европа: Пощенска банка, buddybank на Unicredit Group, Credefi, Kontomatik.
Едно общите заключения след срещата беше, че мобилното банкиране е изключително полезно за бизнеса и особено за малките и средните предприятия, тъй като позволява уреждане на заеми в рамките на 48 часа. Като използването на алгоритми издигна мобилното банкиране до безпрецедентни нива.