Германия цени електромобилите повече от родината на Tesla

В най-голямата европейски икономика са закупени общо 10 хил. напълно електрически автомобила през първите девет месеца на 2020 г.

Германия цени електромобилите повече от родината на Tesla

Снимка: Pixabay

1948 ~ 1 мин. четене
Енея Георгиева Автор: Енея Георгиева

Продажбите на електрически превозни средства в Германия ще надминат за първи път тази година тези в Калифорния поради редицата държавни стимули, подпомагащи най-големия автомобилен пазар в Европа пред родната държава на Tesla, пише Bloomberg.

Клиентите в Германия са закупили общо 98 370 напълно електрически автомобила през първите девет месеца на 2020 г., приблизително с една трета повече от продадените в Калифорния, сочи доклад на базираната в Берлин Schmidt Automotive Research.

Субсидиите в размер на 9 хил. евро за превозно средство, захранвано от батерии, удвоиха автомобилния парк в Германия спрямо този в Норвегия, която все е държавата с най-много електромобили на глава от населението. 

Германия е напът да изпревари Калифорния по брой продажби на електромобили

Германия, която изпреварва Калифорния, е изключително благоприятно настроена към местните производители на автомобили като Volkswagen, Daimler и BMW, докато се стремят да настигнат Tesla. Трите германски производители, взети заедно, се оценяват на по-малко от половината от американския им конкурент, който в момента изгражда завод близо до Берлин. 

Европа предприема безпрецедентни стъпки за премахване на бензиновите и дизеловите автомобили. Британския премиер Борис Джонсън забранява продажбите на автомобили с конвеционални двигатели с вътрешно горене от 2030 г. Миналия месец Германия заяви, че ще удължи бонусите за закупуване на електромобили до 2025 г., като в допълнение ще разшири мрежата за зареждане на страната и улесняване на плащанията за зареждане на батерии.

Калифорния ще прекрати продажбите на нови автомобили, задвижвани с бензинови двигатели, до 2035 г. като част от борбата си с изменението на климата, заяви губернаторът Гавин Нюзъм през септември. Schmidt Automotive Research поясни, че е използвала данни на IHS Markit, германския орган за автомобилен транспорт KBA и AutoCount на Experian в своя доклад.

Подкрепи Economic.bg