Германската „Мултивак“ инвестира 15 млн. евро в България
Компанията вече има у нас предприятие с 35 работника

Германската фирма „Мултивак“ е готова да инвестира 15 млн. евро за изграждане на нова производствена база в България. Това съобщиха от Министерството на финансите днес след среща на министъра на икономиката Божидар Лукарски и управителя на Мултивак GmBh.
Компанията е лидер на пазара на опаковъчни машини и вече има предприятие у нас с 35 работника за сервиз и производство. Бъдещите намерения на фирмата са за разриване на още 70 работни места, а за локация „Мултивак“ се е спряла на Индустриална зона Божурище.
През юли 2015 г., при срещата на Божидар Лукарски с германския Съюз на производителите на машини и съоръжения, все още компанията се колебаеше къде да построи завод - в Румъния или България.
С какво обаче българският пазар привлича чуждестранните вложители? Според проучване на Германо-българската индустриално-търговска камара (ГБИТК) сред германските фирми, се оказва, че предимствата на България като дестинация за бизнес продължават да бъдат в ниската цена на работната ръка, атрактивната данъчна тежест и членството ни в Европейския съюз. Това е. Нищо друго не привлича чуждестранните инвеститори у нас.
„Липса на развитие“ е накратко обобщението от изследването сред германските фирми у нас.
Факторите обаче, които от години възпрепятстват дейността на компаниите, са значително повече от положителните страни на икономическия ландшафт: неефективното публично управление, слабата правна система, непрозрачността на обществените поръчки, липсващите реформи в сферата на образованието, корупцията и престъпността, сочат още данни от анкетираните в изследването. По качество на академичното и професионалното образование България заема последна позиция, а това също е главен фактор в избора на територия за инвестиции.
„Мултивак“ е доказана фирма, стъпила сериозно на световния пазар и разбира се е добра новина, че отново ще вложи средства на българска земя. Факт е обаче и защо привличаме, макар и рядко чужди инвестиции у нас, със сигурност не заради добрата бизнес среда и качествената работна ръка.
Въпреки това едва 12 % от анкетираните съжаляват, че са избрали България за място за развиване на своя бизнес, а търговският обмен между България и Германия отбелязва значителен ръст.