Google иска да овладее организацията на ежедневните задачи
Компанията работи по нова функция за телефоните си Pixel 10, която премахне нуждата от използване на много приложения

© ECONOMIC.BG / Depositphotos
Колко приложения са необходими, за да се планира работна среща или вечеря с приятели? Вероятно ще ви трябват приложение за текстови съобщения, за имейл, за навигация, като Google Maps, и може би за резервации, като Resy или Opentable.
Google обаче иска да намали този обмен на информация с инструмент, който ще се появи в новоанонсираните телефони Pixel 10, обявени в сряда и влизащи в продажба на 28 август. Функцията, наречена Magic Cue, използва изкуствен интелект, за да анализира какво правите на телефона си и да предложи следващото действие.
Концепцията не е изцяло нова и технологията не е достатъчно напреднала, за да се справя със сложни задачи. Но тя би могла да подготви почвата за по-драматични промени в начина, по който работят смартфоните в ерата на изкуствения интелект – цел, която Apple и други производители на телефони също преследват. Тя би могла да даде на Google друг начин, по който телефоните Pixel да се отличат от устройствата iPhone на Apple и Galaxy на Samsung, и двете от които доминират пазара на смартфони както в Съединените щати, така и по света.
Голяма част от това, което смартфоните правят, всъщност ни помага да съхраняваме информация, но след това зависи от нас да си спомним къде можем да намерим конкретен документ, имейл или среща, която търсим“, каза Тайлър Куглър, продуктов мениджър, ръководещ екипа на Pixel AI в Google, по време на брифинг за пресата преди събитието в сряда.
„И целият този процес може да се окаже измамно досаден.“
Magic Cue използва модела Gemini Nano AI на Google и чипа Tensor G5, за да обработва това, което човек прави на устройството си в реално време. След това ще направи предложения, като например бутон за обаждане до ресторант в текстово съобщение с въпрос за резервации за вечеря. Изчисленията се извършват локално на устройството, вместо да се изпращат в облака, казва Google, което обикновено се счита за по-лично, защото данните не е необходимо да напускат устройството.
В една демонстрация, видяна от CNN, бутон с надпис „Call United“ се появява точно под текстово съобщение, с което се иска получателят да се обади на авиокомпанията, за да промени полета си. Целта е да се ускори процесът, като се премахне необходимостта от търсене на правилния телефонен номер и превключване към приложението за телефон. Google също ще дава подробности за полета в приложението за телефон по време на разговора.
В друга демонстрация Google показа адреса на ресторант, когато получава текстово съобщение с въпрос къде е резервацията. Компанията заяви, че Magic Cue ще работи за специфични случаи на употреба, като плащане на сметка в ресторант, добавяне на събития в календара и преглед на прогнозите за времето за предстоящо пътуване, като с течение на времето ще се разширят и други възможности.
В допълнение към тези примери, технологията ще бъде включена в Daily Hub на Google, който е раздел от интерфейса на телефона, показващ неща като предстоящи събития в календара и предложени плейлисти. В Daily Hub Magic Cue ще показва подробности като резервации или напомняния за връщане на онлайн поръчка.
Google се надява, че функцията ще улесни навигацията в смартфоните, като попречи на потребителите да жонглират с множество приложения, за да изпълнят една задача. Но има и доказателства, които предполагат, че хората сами променят поведението си: собствениците на смартфони в САЩ използват по-малко приложения, според доклад на eMarketer от 2022 г. Междувременно общото време, прекарано на смартфони, се е увеличило, което показва, че хората посвещават времето си пред екрана на сравнително малък набор от приложения.
Въпреки това, технологичните гиганти смятат, че е необходимо да се улесни вършенето на задачи, без да се налага да превключвате между приложения, а новата функция на Google е най-новият пример.
Siri Suggestions на Apple може да прави препоръки въз основа на вашите рутини, като например да предлага кого да добавите към покана в календар или имейл въз основа на предишна активност. Въз основа на демонстрацията на компанията, Magic Cue на Google изглежда отива крачка отвъд функцията на Apple, като улеснява предприемането на конкретно действие, като например обаждане до авиокомпания или ресторант, чрез анализ на съдържанието на телефона ви. Очаква се Apple да пусне следващата година нова версия на Siri, която може да обработва задачи в приложения на потребителите.
Samsung също предприема подобен подход. През януари компанията подчерта възможността да използва асистента Gemini на Google за извършване на действия в различни приложения като една от отличителните характеристики на Galaxy S25.
Преходът към използване на изкуствен интелект за обработка на задачи би бил подобен на начина, по който интернетът е работил преди мобилните устройства, когато потребителите са използвали едно централно приложение, като уеб браузър, за да изпълняват задачи, вместо да използват отделни приложения, каза Каролина Миланези, главен анализатор в изследователската фирма Creative Strategies.
И така, вместо да отидем на едно място, отидохме на много места. И сега се чувстваме сякаш се връщаме на това едно място, но на много по-способно място, което би бил вашият предпочитан агент с изкуствен интелект“, каза тя.
Но Google вероятно ще се нуждае от нещо повече от нови функции с изкуствен интелект като тези, за да засили хардуерното си присъствие в индустрията на смартфоните. Фирмите за пазарни проучвания, които проследяват глобалните доставки на смартфони, като The International Data Corporation (IDC), Counterpoint Research и Canalys, дори не включват Google в своите статистики, защото има пренебрежимо малък дял.
Набила Попал, старши директор в екипа за данни и анализи на IDC, каза пред CNN, че телефоните Pixel на Google представляват само 1% от световния пазар към второто тримесечие на 2025 г.
Производителите на смартфони се стремят да включат повече изкуствен интелект в своите устройства през последните две години. Но купувачите обикновено обновяват телефоните си от необходимост, а не от желание за нови функции, според Джош Ловиц, анализатор в Consumer Intelligence Research Partners, която проследява потребителските навици в Съединените щати.
Данните на фирмата показват, че 68% от американските купувачи обновяват телефона си, защото се е нуждаел от подмяна – например, защото животът на батерията е твърде кратък или екранът е бил спукан.
Новите телефони Pixel на Google би трябвало да предложат подобрения и в някои от тези основни области, твърди компанията, като предлагат по-дълъг живот на батерията, подобрения при камерата, като например функция, задвижвана от изкуствен интелект, която помага при кадрирането на снимките, и съвместимост с аксесоари като безжични зарядни устройства, които могат да се закрепят към гърба на устройството, подобно на системата за зареждане MagSafe на Apple.
Функциите с изкуствен интелект на Pixel 10 може да не убедят купувачите да изтичат и да си купят нов телефон. Но Попал го вижда като стъпка към по-широки промени в начина, по който потребителите използват мобилни устройства.
Аз също виждам бъдеще без приложения, където изкуственият интелект е движещата операционна система и потребителят не е необходимо да превключва между приложения, за да изпълнява задачи“, каза тя. „Все още виждам смартфона като изчислително устройство, с което потребителите използват изкуствен интелект, но начинът, по който го използваме, ще се промени.“