Google се изправя пред много голямо европейско разследване

Еврокомисарят по конкуренцията Маргрете Вестагер проучва рекламните практики на технологичния гигант

Google се изправя пред много голямо европейско разследване

Снимка: БТА

480 ~ 2 мин. четене

Комисарят по конкуренцията на Европейския съюз Маргрете Вестагер заяви, че Google е изправен пред „много голямо разследване“ на рекламния му бизнес, добавяйки нов фронт към десетгодишната антитръстова битка. Технологиите „наистина са важен приоритет за нас, защото случилото се през последните 12 месеца е променило много навици“, каза Вестагер в онлайн събитие в петък, цитирана от Bloomberg.

Нейното разследване във връзка с „екосистемата на Google за реклами“ е част от поредицата технологични проучвания, които тя цитира, включително разследвания срещу магазина за приложения и платежната система на Apple Inc., както и пазара и данните на Facebook Inc. Нейното най-напреднало разследване срещу Amazon.com Inc. се фокусира върху това как нейният контрол върху данните за продавачите може „драстично да намали рисковете от търговията на дребно за Amazon в сравнение с риска, управляван от търговците в платформата“.

През януари регулаторите събраха информация за практиките на Google във „веригата на стойността на рекламната технология“, съгласно въпросници, изпратени до издатели и рекламни фирми. ЕС изследва практиките на Google от 2019 г. за събиране и използване на данните и разшири обхвата, за да разгледа плановете на технологичната компания да премахне бисквитките на трети страни, които антитръстовият орган на Обединеното кралство разследва на фона на жалби от издатели.

„Ще използваме максимално всички инструменти, с които разполагаме, с необходимите антитръстови действия, за да сме сигурни, че пазарът е справедлив“, каза Вестагер по време събитието, организирано от Европейската асоциация на търговците на дребно (EuroCommerce).

От Google не са отговорили веднага на искането за коментар от страна на Bloomberg на забележките на Вестагер.

По-рано тя заяви, че проявява голям интерес към рекламния бизнес на Google, „за да го разбере напълно“ и да отговори на хората, които „се чувстват неудобно по отношение на това как работи“. През януари еврокомисарят каза, че не знае дали регулаторите ще започнат официална проверка за по-задълбочен анализ на въпросите.

Датският регулатор вече глоби Google с повече от 9 млрд. долара, след като три по-ранни антитръстови разследвания установиха, че компанията е нарушила закона със своята услуга за пазаруване, операционната система за мобилни телефони Android и рекламния бизнес. Регулаторите също са разгледали услугите на компанията за пътуване и местно търсене.

Коментари: 0