Франция задължи магазините да печелят минимум 10% от хранителните стоки
Това е записано в нов закон за цените на храните в страната и вероятно ще има поскъпване

~ 2 мин.
Nutella, Président Camembert, Ricard Pastis и кафето Carte Noire са сред марките, които ще струват по-скъпо във Франция, тъй като влиза в сила нов закон за цените на храните.
Това означава, че големите брандове за храни и напитки вече не могат да се продават по себестойност. Маржът на печалбата на магазините трябва да бъде най-малко 10%.
Но се очаква собствените продукти на много магазини да станат по-евтини. Такива стоки често идват от по-малки местни фирми, съобщава Би Би Си.
Правителството има за цел да подпомогне по-малките производители, на фона на продължаващите протести на жълтите жилетки във Франция.
Марж на печалбата от 10% означава, че марката храна или напитка, продавана преди за 1 евро, вече трябва да струва минимум 1.1 евро.
Но няма да бъдат направени паралелни увеличения на цените, съобщават френските медии. Законът засяга предимно супермаркетите и хипермаркетите, не толкова малките местни магазини.
Това е така, защото големите търговски обекти предлагат някои популярни марки на цена близо до себестойността, като намаляват маржовете си за тези продукти, за да привлекат клиенти, в ожесточена ценова война. Техните печалби зависят от голям обем и висок оборот.
Малките магазини обаче не могат да се конкурират с ниските маржове на супермаркетите.
Веригата супермаркети Carrefour се адаптира към закона, като увеличава отстъпките за клиентите с карти за лоялност. Carrefour очаква да повиши цените средно с 35 евроцента, което е 5% увеличение. От в
Веригата хипермаркети E Leclerc заявиха, че повишават с 3% цените на 1000 марки стоки.
Министърът на земеделието Дидие Гийом заяви, че "целта е да се продават селскостопански стоки за толкова, колкото струват". Той подчерта, че цените на месото и рибата няма да бъдат засегнати.
Министърът каза още, че в супермаркетите като цяло ще се повишат цените на 500 от 13 000 продукта, а в хипермаркетите на 800 от 20 000 продавани артикула.
Правителството се надява, че като накара магазините да плащат повече на своите доставчици - търговците на едро - последните ще плащат повече на френските производители на храни и напитки, коментира Би Би Си.
Това означава, че големите брандове за храни и напитки вече не могат да се продават по себестойност. Маржът на печалбата на магазините трябва да бъде най-малко 10%.
Но се очаква собствените продукти на много магазини да станат по-евтини. Такива стоки често идват от по-малки местни фирми, съобщава Би Би Си.
Правителството има за цел да подпомогне по-малките производители, на фона на продължаващите протести на жълтите жилетки във Франция.
Марж на печалбата от 10% означава, че марката храна или напитка, продавана преди за 1 евро, вече трябва да струва минимум 1.1 евро.
Но няма да бъдат направени паралелни увеличения на цените, съобщават френските медии. Законът засяга предимно супермаркетите и хипермаркетите, не толкова малките местни магазини.
Това е така, защото големите търговски обекти предлагат някои популярни марки на цена близо до себестойността, като намаляват маржовете си за тези продукти, за да привлекат клиенти, в ожесточена ценова война. Техните печалби зависят от голям обем и висок оборот.
Малките магазини обаче не могат да се конкурират с ниските маржове на супермаркетите.
Веригата супермаркети Carrefour се адаптира към закона, като увеличава отстъпките за клиентите с карти за лоялност. Carrefour очаква да повиши цените средно с 35 евроцента, което е 5% увеличение. От в
Веригата хипермаркети E Leclerc заявиха, че повишават с 3% цените на 1000 марки стоки.
Министърът на земеделието Дидие Гийом заяви, че "целта е да се продават селскостопански стоки за толкова, колкото струват". Той подчерта, че цените на месото и рибата няма да бъдат засегнати.
Министърът каза още, че в супермаркетите като цяло ще се повишат цените на 500 от 13 000 продукта, а в хипермаркетите на 800 от 20 000 продавани артикула.
Правителството се надява, че като накара магазините да плащат повече на своите доставчици - търговците на едро - последните ще плащат повече на френските производители на храни и напитки, коментира Би Би Си.
Кабинетът работи при тежките условия на изпълнените понякога с насилие протести на "жълтите жилетки", предизвикани от повишаването на цените на горивата през миналата година, по-късно отменено от президента Еманюел Макрон.
После обаче движението "Жълти жилетки" се разрасна и се превърна в по-широк протест срещу икономическите трудности.
В продължение на месеци имаше големи протести всеки уикенд. Нов такъв е планиран за утре.