HTC се оттегля от китайския пазар
Според експерти компанията може да се откаже от смартфоните и да се насочи в други области

© ECONOMIC.BG / Pixabay
~ 2 мин.
HTC изтегля смартфоните си от два от най-големите сайта за пазаруване в Китай, което предизвиква загриженост за бъдещето на марката.
Компанията е първата, която започна продажби на устлойства с операционна система Android през 2008 година. Глобалният й дял на пазара на смартфони обаче е спаднал от пика си от 10,7% през 2011 г. до 0,05% днес, твърди IDC.
Тайванската компания обаче заяви, че все още възнамерява да пусне поне един нов модел по-късно тази година.
HTC публикува съобщение във Weibo - услуга, подобна на Twitter, популярна в Китай - в което обявява, че закрива онлайн магазините си в Jingdong на Tmall и JD.com на Alibaba. Двата магазина представляват стотици милиони клиенти.
Въпреки че описва този ход като временен, HTC не дава никакво указание кога може да възстанови операциите или обяснение за него, освен че е в съответствие с "дългосрочна бизнес стратегия".
Компанията вече намали значително активността си на всички останали пазари.
Във Великобритания, например, Carphone Warehouse, O2 и EE вече не предлагат нейните телефони, оставяйки HTC да разчита на собствения си уебсайт и Amazon, за да стимулира продажбите.
Според експерти сега е под въпрос колко дълго компанията ще продължи да бъде активен производител на смартфони.
HTC публикува нетната загуба от 11.6 млрд. тайвански долара ($ 372 млн., £ 285 млн.) за 12-те месеца до април.
Въпреки това, балансът на компанията показва значителни парични резерви от 29.3 млрд. тайвански долара, отчасти благодарение на продажбата на голяма част от екипа за дизайн на смартфони на Google миналата година. Инженерите сега работят по гамата Pixel на технологичния гигант.
Фокусът на настоящите усилия на HTC е виртуалната реалност. Наскоро виртуална реалност, което не е необходимо да бъде свързано към компютър - Vive Focus Plus.
През февруари тя показа и 5G хъб за дома и офиса за мобилни мрежи от следващо поколение.
Въпреки загубата на част от своя екип за смартфони, HTC сигнализира, че все още не е готова да се откаже от този бизнес.
Компанията е първата, която започна продажби на устлойства с операционна система Android през 2008 година. Глобалният й дял на пазара на смартфони обаче е спаднал от пика си от 10,7% през 2011 г. до 0,05% днес, твърди IDC.
Тайванската компания обаче заяви, че все още възнамерява да пусне поне един нов модел по-късно тази година.
HTC публикува съобщение във Weibo - услуга, подобна на Twitter, популярна в Китай - в което обявява, че закрива онлайн магазините си в Jingdong на Tmall и JD.com на Alibaba. Двата магазина представляват стотици милиони клиенти.
Въпреки че описва този ход като временен, HTC не дава никакво указание кога може да възстанови операциите или обяснение за него, освен че е в съответствие с "дългосрочна бизнес стратегия".
Компанията вече намали значително активността си на всички останали пазари.
Във Великобритания, например, Carphone Warehouse, O2 и EE вече не предлагат нейните телефони, оставяйки HTC да разчита на собствения си уебсайт и Amazon, за да стимулира продажбите.
Според експерти сега е под въпрос колко дълго компанията ще продължи да бъде активен производител на смартфони.
HTC публикува нетната загуба от 11.6 млрд. тайвански долара ($ 372 млн., £ 285 млн.) за 12-те месеца до април.
Въпреки това, балансът на компанията показва значителни парични резерви от 29.3 млрд. тайвански долара, отчасти благодарение на продажбата на голяма част от екипа за дизайн на смартфони на Google миналата година. Инженерите сега работят по гамата Pixel на технологичния гигант.
Фокусът на настоящите усилия на HTC е виртуалната реалност. Наскоро виртуална реалност, което не е необходимо да бъде свързано към компютър - Vive Focus Plus.
През февруари тя показа и 5G хъб за дома и офиса за мобилни мрежи от следващо поколение.
Въпреки загубата на част от своя екип за смартфони, HTC сигнализира, че все още не е готова да се откаже от този бизнес.
Преди дни един от нейните ръководители заяви, че HTC остава ангажирана с пускането на наследник на Exodus 1 - така наречения "блокчейн телефон", който осигурява хардуерен портфейл и инструменти за управление на криптовалутите на собствениците.