Какво прави ЕС за теб?
Вече можете да разберете в интернет

Ако винаги сте се чудили с какво Европейският съюз помага на града, страната и региона ви, от следващата седмица вече ще може да го откриете в интернет. Европейският парламент пуска интернет платформата „What do European union is doing for me“, където всеки може да провери какво наистина институцията прави за всяка страна и регион.
В сайта са упоменати конкретни действия за подобряване на околната среда, инфраструктурата и самия живот на гражданите. В него може да се запознаете например с това какво прави ЕС за опазване на живота на пчелите.
За инициативата разказа говорителят на Европейския парламент Жуме Джило при откриването на Европейските младежки журналистически дни, които се провеждат за 11-ти път в Брюксел, предаде репортер на Economic.bg. През тази година на него се събраха над 100 журналисти между 18 и 30 години, а основната идея на форума е организирана около следващите избори за Европейски парламент, които ще се проведат между 23 и 26 май 2019 г.
По думите на Джило това ще бъдат най-важните европейски избори до момента и е важно всеки да даде своя глас, за да избере представителите на страната си. Според него кандидатите трябва да бъдат разпознаваеми лица в собствената си страна, които да се включват повече в темите и идеите на ЕС, както и да ползват достъпен за гражданите език.
Основният проблем, който отчитат от Европейския парламент е недостатъчната заинтересованост на младите от изборите. През 2014 г. гласувалите между 18-24 години са били едва 28%, което е по-малко от един на всеки трима младежи. Целта на ЕП е повече информираност, достъпност и ангажираност на младите с това какво прави ЕС за тях и техните идеи как това може да се промени към по-добре.
Джило цитира и статистика, според която младите са по-положително настроени към ЕС, тъй като мнението им е, че Великобритания трябва да остане в Съюза. „Но на изборите си останаха вкъщи“, акцентира говорителят.
На събитието бе представена и платформата www.thistimeimvoting.com. Нейната идея е всеки, който е решил да гласува, да се регистрира и с това да стартира кампания за изборите и да зарази своите приятели и близки в социалните мрежи за важността на събитието. От ЕП дадоха за пример как може да се мотивират младите да гласуват клипчето Dear young people, "Don't Vote", създадено за насърчаване на гласуването преди американските средносрочни избори.