Какво са търсили българите в Google през 2018 г.
В Топ 10 на най-характерните търсения има от всичко - икономика, политика, образование и спорт

Снимка: Pixabay
Светът през 2018 беше футбол. Класацията за най-характерни търсения се оглавява от Световното първенство по футбол, като то води и в класацията за популярни спортни събития. Но на върха на класацията сред общите термини попада и сайт, свързан с образованието, наречен „shkolo”. Сред социалните и икономически теми, които са намерили отражение в търсенето са „GDPR”, “Истанбулска конвенция“, „Турска лира“.
Сватбата в британското кралско семейство е
предизвикала голям интерес и сред българите, като церемония попада в топ 5 при
събитията, а Меган Маркъл е сред най-търсените личности за годината. Още
по-интересно е присъствието в тази класация на Гинка Върбакова и естествено тук
попадат множество личности от малкия екран.
Кубрат Пулев в последните години е на върховете
на класацията за спортни събития. И през 2018 не прави изключение, като мачът
му с Хюи Фюри очаквано е сред водещите спортни събития на родна земя.
Олимпийските игри, Уимбълдън, турнирът в Австралия и мачове от вътрешното
първенство доминират в класацията за спортни събития.
През 2018 се наблюдава и засилен интерес към
онлайн ресурси свързани с образованието. Освен платформата „shkolo” сред
най-търсените са и резултатите от матурите, конкурсът „Европейско кенгуру
2018“, „учебници МОН” и различна информация свързана с прием в училищата.
Два български филма “Дъвка за балончета” и “Лили
рибката” се включват в топ 5 на най-търсените филми, а сайтът на Министерство
на транспорта за решаване на листовки за шофьорски изпити и Комисия за защита
на личните данни са сред най-търсените термини, свързани с институциите у
нас.
Характерни
търсения за 2018
1. Световно първенство по футбол
2. Shkolo
3. Турска лира
4. Истанбулска конвенция
5. Авто изпит
6. Fortnite
7. Джендър
8. Bitcoin
9. Касов бон
10. GDPR