Kaufland определя цените в България като „атрактивни“
Маржът на печалбата на търговската верига е между 3 и 5%, обяви директорът на компанията

© ECONOMIC.BG / БТА
Веригата за търговия на дребно Kaufland определи българския пазар като един от най-атрактивните ценово, ако се сравнява с другите пазари на търговската верига. Това каза днес главният изпълнителен директор на дружеството у нас Иван Чернев, по време на инициативата “Гора в квартала”, която започна днес в столичния квартал "Младост".
Ние сме максимално прозрачни и кооперативни“, отговори Чернев на въпроси относно това какви са разликите между доставните и продажните цени в магазините на веригата. „Ако има нещо установено при Kaufland, нека да бъде сложено на масата и да го обсъдим“, посочи той във връзка с проверките на държавни органи за спекула с цените на храните.
Той цитира статистиката, според която България е на шесто място по инфлация в региона след Унгария, Литва, Естония, Словакия и Чехия.
Не мога да сравнявам цените на отделните артикули, когато се говори за макроикономическите критерии“, добави Чернев.
По думите му е важно какъв е пазарът и откъде идва суровината. Тя може да е по-евтина в друга държава и оттам да падат цените, като например маслото в Германия.
Важно е да има кооперативи в селското стопанство, защото тогава производството е евтино и стоката е качествена“, изтъкна той.
„Големи сме и сме максимално отворени за диалог. Веригата е максимално дигитализирана по отношение на цените и качеството на стоките. В магазините си имаме 13 000 – 21 000 артикула“, добави Чернев
По думите му почти половината от продажбите в търговската верига в България минават през продуктите с намаление от седмичните рекламни брошури. "Броят артикули на веригата, които влизат в рекламните брошури и са с намаление, са между 325 и 400 всяка седмица. Това са стоки с атрактивни цени за потребителите", обясни директорът на компанията.
Според него, когато се говори за доставна и продажна цена, трябва да се види и за каква стокова група се отнася. Между цената на изкупуване и продаване има множество процеси, като логистика, построяването и поддържането на магазините, наемането на персонал и движението на стоката от склада към магазина. Така, според Чернев, маржът на печалбата на дружеството е между 3 и 5%.
От Kaufland очакват да видят подготвяните от служебното правителство нормативни актове и казват, че са отворени за дискусии с институциите.
Това става само ръка за ръка между бизнеса и съответните институции. Имаме покана за среща другата седмица, на която ще бъдат обсъдени всички въпроси“, коментира той.