Китай свива субсидиите за електрически коли
През тази година намалението ще е с 10%, а през следващите две години парите ще бъдат орязани още
Китай ще намали субсидиите за нови електрически превозни средства с 10% тази година, но ще увеличи държавните покупки на енергийните превозни средства, съобщи финансовото министерство. От там уточняват, че принципно възнамеряват да свият субсидиите с 20% през 2021 г. и с 30% през 2022 г.
В позицията на министерството се посочва, че субсидиите за нови енергийни превозни средства, предназначени за обществени цели, няма да бъдат намалявани през тази година.
Съгласно новия план Китай ще удължи субсидиите за покупки на електрически коли до 2022 г., вместо да ги прекрати през тази година и ще удължи периода на данъчните облекчения за покупките им с две години.
Също така правителството леко ще повиши изискванията за обхвата на пробега и енергийната ефективност на автомобилите, които се субсидират, се казва в изявлението. Добавя се, че властите ще подкрепят продажбите на автомобили със сменяеми батерии - технология, която се използва от китайските производители на електрически превозни средства Nio Inc и BAIC BluePark.
Субсидиите ще се предлагат само за леки автомобили, по-евтини от 300 000 юана (42 376 долара). Цената е значително по-висока от базовата за седаните Model 3 на Tesla, пише Reuters.
Властите също така ще дадат приоритет на закупуването на нови енергийни превозни средства за правителствено използване, но не се дават повече подробности.
Китай си е поставил агресивна цел за енергийните превозни средства - да достигнат една пета от общите продажби на автомобили до 2025 г., тъй като се стреми да намали замърсяването и да култивира мести „шампиони“ в тази област.
Продажбите на енергийни превозни средства обаче се свиват за девети пореден месец през март и спаднаха с над 50% спрямо година по-рано, сочат данни на Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM).