„Лукойл България“ предупреди, че може да спре работа заради новия закон

„Ние сме притеснени заради това, че поправката се предлага чрез законопроект, който няма нищо общо с акцизното законодателство\", каза Булат Субаев

„Лукойл България“ предупреди, че може да спре работа заради новия закон

Снимка: Лукойл

Най-големият доставчик на гориво у нас „Лукойл България“ може да спре работа заради новите изисквания на държавата за компаниите в сектора, които бяха внесени в преходните и заключителните разпоредби на Закона за здравето. Това става ясно от интервю на генералния директор на „Лукойл България“ Булат Субаев в БНР.

„Законът поставя много кратък срок за подаване на заявки за привеждане на новите складове в съответствие и лицензиране - само един месец. Като имаме предвид сроковете, размера на необходимата работа и практическата невъзможност да ги спазим, то да, опасността да спрем работа е напълно реална“, казва той.

Изявлението от страна на компанията идва ден, след като поправките предвидени в ресорния Закон за акцизите и данъчните складове бяха одобрени от Правната комисия. Недоволство от готвените промени изразиха вчера в позиция и от Българската петролна и газова асоциация (БПГА).  

Според поправките в закона компанията има едномесечен срок, в който трябва да раздели склада си на 7 отделни данъчни склада и да ги лицензира отново. Според Субаев обаче предвиденият срок е твърде кратък.

„Ние сме притеснени заради това, че поправката се предлага чрез законопроект, който няма нищо общо с акцизното законодателство, а е свързан с регулиране на извънредното положение и мерките за борба с коронавируса. Нашата компания е лицензиран складодържател от 2006 г. За 14 години дейността ни многократно е проверявана и никога не е имало никакви нарушения на данъчното и акцизно законодателство. Можем със сигурност да твърдим, че компанията е един от най-големите и лоялни данъкоплатци и затова нямам никакво логично обяснение защо подобни изменения се внасят в такъв спешен порядък“, отбеляза Субаев.

По думите му постъпленията в бюджета не зависят от това на колко данъчни склада ще е разделена нашата инфраструктура - от самото разделение допълнително в хазната нищо няма да постъпи. И на второ място - това ще повлече огромни инвестиции и административни разходи, каза още още Булат Субаев.

Както писахме по-рано, ако бъдат приети поправките в зала, те биха засилили контрола на държавата върху големия бизнес с горива и биха довели до повече разходи за индустрията.

Според директора на „Лукойл България“ не е ясно колко точно ще трябва да са инвестициите и предстои да се пресметне. „Засега обаче е ясно, че от логистична гледна точка се ликвидира една работеща инфраструктура и това неизбежно ще доведе до нарастване на разходите, за да можем да осигурим непрекъснатост на доставките. Точно колко, не знаем. Но знаем, че разходите съществено ще се увеличат. Безспорно е, че ще има увеличение", допълни той.

Кризата на световния нефтен пазар е безпрецедентна и сериозно ни засегна, каза още Булат Субаев "И независимо от огромното свиване на потреблението, компанията не е съкратила нито един служител по време на извънредното положение, не е забавила никакви плащания през целия този период. И се получава така, че вместо подкрепа и съпричастност в това трудно за всички време, нас ни изправят пред още едно предизвикателство. Но ние сме социално отговорна компания и грижата за нашите хора е първостепенна задача."

Коментари: 0