Международният гигант Delivery hero придоби foodpanda
Двете компании ще извършват до 20 млн. поръчки месечно в над 47 държави
Водещият световен лидер за онлайн поръчки и доставка на храна Delivery Hero официално придоби платформата foodpanda и затвърди лидерските си позиции в поръчването и доставката на храна. Очаква се двете компании да извършват до над 20 млн. поръчки месечно в над 47 държави.
Стойността на сделката не е известна и вероятно няма да стане публично достояние, заявиха от българския офис на foodpanda пред Economic.bg. Сделката бе обявена официално в края на 2016 г., а самото сливане на двете компании е във финален стадии. Това ще даде възможност на двете страни да достигнат до нови пазари и рекорден брой потребители.
Известно е, че foodpanda обработва приблизително 2 млн. месечни поръчки в 22 страни от Източна Европа, MENA и Азия. Delivery Hero свързва около 17 млн. активни потребители и около 271 000 ресторанта, чрез своите онлайн и мобилни платформи в 27 страни от Европа, Близкия Изток, Латинска Америка и Азиатско-Тихоокеанския регион. Дружеството е със седалище в Берлин и в него работят над 5000 служители.
"Поръчката и доставката на храна за вкъщи или в офиса е услуга, която ще се развива все повече в близките години. Този тип услуга дава възможност на потребителите да се фокусират върху по-стойностните за тях неща", смята Ивайло Нецов, новият изпълнителен директор на foodpanda България.
Междувременно глобалната интернет група Naspers, която е един от най-големите технологични инвеститори в света, подпомогна експанзията на Delivery Hero с инвестиция 387 млн. евро. Групата е инвеститор и в платформи като OLX, eMAG, Flipcart, SimilarWeb и др.
"Дълбокото познание на Naspers за изграждането на водещи пазарни предприятия в икономиките с висок растеж, което включва водещия бизнес за доставка на храни в Латинска Америка, съчетано със силата на платформата Delivery Hero, ни поставя в състояние да изградим водеща глобална платформа за поръчки и доставка на храни", казва Боб Ван Дижк, изпълнителен директор на Naspers.