Най-големият в света самолет-амфибия с първи успешен полет

Китайският AG600 е предназначен за спасителни мисии, но страната намеква, че може да го ползва в спорното Южнокитайско море

Най-големият в света самолет-амфибия с първи успешен полет

Снимка: Wikipedia

2372 ~ 2 мин. четене
Изцяло разработеният в Китай AG600 - най-големият самолет-амфибия в света, изпълни първия си полет в неделя от летище на брега на Южнокитайско море. Това е последната стъпка от военната програма за модернизация, съобщава Ройтерс.

Китай значително засили изследванията на напреднало военно оборудване, тъй като възприема по-гъвкав подход към териториалните спорове, например като този в оспорваното Южнокитайско море.

Държавната телевизия показа кадри как AG600 излита от летището Зухай (Zhuhai) в южната провинция Гуандонг, която се намира на крайбрежието на Южнокитайско море.

Самолетът се е върнал обратно на летището час по-късно, като кацането му било отбелязано с военна музика и посрещане от тълпи хора, развяващи китайското знаме.

Агенция "Синхуа" съобщи, че самолетът е "защитният дух на морето, островите и рифовете".

Първоначално тестовият полет на самолета бе планиран за по-рано тази година, след наземни тестове през април, но не става ясно защо е бил отложен.

Разработката на самолета отнема на държавната компания Aviation Industry Corp of China (AVIC) почти осем години. Машината е приблизително с размерите на Boeing Co 737 и е предназначена да извършва морски спасителни операции и да се бори с горски пожари.

Държавните медии обаче отбелязват и потенциалната употреба на самолета в Южнокитайско море, където Китай, Виетнам, Малайзия, Филипините, Тайван и Бруней имат припокриващи се териториални претенции.

Главният дизайнер на AG600 Хуан Линкай бе цитиран по-рано този месец от вестник China Daily, заявявайки, че самолетът може да извършва пътувания в две посоки без зареждане от южната провинция Хайнан до James Shoal, за което Китай има претенции, но се намира близо до Саравак на малайзийския остров Борнео.

Задвижван от четири турбовитлови двигателя, AG600 може да превозва 50 души по време на морските мисии за търсене и спасяване и може да зарежда 12 тона вода в рамките на 20 секунди за пожарогасителни мисии, според държавните медии.

Самолетът може да използва конвенционалните летища, както и да излита и каза от морето.
Подкрепи Economic.bg