Нова линия качва тировете на влак
Ремаркетата ще се прехвърлят от влекачи на железопътни платформи на територията на Пристанище Русе

© ECONOMIC.BG / МТИТС
Редовна блок-влак линия между Германия и България влезе в експлоатация, съобщават от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Проектът е пилотен за страната и съчетава железопътен и автомобилен транспорт. Блок-влакът стартира на 31 януари от Нюрнберг, Германия, а на 03 февруари бе първият му курс от Русе.
Капацитетът на линията е 68 ремаркета на тежкотоварни автомобили (трейлери), а по нея ще се осъществява един двупосочен курс на седмица. Очаква се до края на годината да бъдат обработени приблизително 3000 трейлера. Ремаркетата ще се претоварват на територията на Пристанище Русе от камиони на специални платформи, откъдето по железопътната мрежа ще достигат до крайната си дестинация. Същият принцип се прилага и в Нюрнберг.
Блок-влаковете ще се оперират от DB Schenker Logistics и PIMK, a железопътен оператор ще бъде DB Schenker Rail. DB Schenker Logistics съобщиха за economic.bg, че честотата на превозите може да се увеличи, при по-голям интерес към услугата. Транспортът отнема по три дни във всяка посока, а влаковете са оборудвани със специални двойни покет вагони за транспортирането на полуремаркета, стандартни контейнери, танк контейнери и товарни сменяеми помещения.
От компанията предлагат стабилност в цената на услугата за първата година и посочват, че клиентите биха реализирали 20% съкращаване на разходите, в сравнение с конвенционалния автомобилен транспорт. Ще могат да бъдат обслужвани всякакъв вид товари, с изключение на ADR/RID клас 1 и 7.
„Проектът е поредната стъпка на пристанище Русе за развитие на интермодалните превози, както и за въвеждане на нови методи за комбиниран превоз на товари по суша и река”, посочват от транспортното ведомство. Плановете са с европейско финансиране да бъде изграден нов интермодален терминал в града
От юли миналата година действа регулярна контейнерна линия по направлението Русе – Куртичи (Румъния). Контейнерите се превозват комбинирано с воден и железопътен транспорт. Отчетените до декември товари по това направление са близо 4 хил. тона.
За 2014 г. година „Пристанищен комплекс Русе“ ЕАД отчете печалба в размер на 1,2 млн. лв. и 670 хил. тона обработени товари. Ръстът на печалбата е двоен спрямо 2013 г. Предвидените инвестиции на дружеството за 2015 г. за закупуване на нови машини и съоръжения и рехабилитация на пристанищна инфраструктура са в размер на 1 млн. лева.