Нови измами при пътувания с туроператори
Оказва се, че повечето хора не знаят правата си при пътуване
От Комисията за защита на потребителите (КЗП) предупреждават за нови измами при колективните пътувания с туроператори. Основното нарушение, за което алармират от институцията, е срокът за подаване на рекламация за некачествена туристическа услуга.
Туроператорите масово го съкращават от 14 на 7 дни, като по този начин се самоосвобождават от отговорност. От Комисията съветват потребителите да бъдат внимателни при избора на фирма за пътуване.
Междувременно се оказва, че повечето хора не знаят правата си при пътуване. Лятото е сезонът с най-многото загуби и кражби на багаж при междуградските пътувания.
Всички пътници имат право при загубен багаж да получат обезщетение до 1200 евро, но сами при условие, че багажът е загубен или повреден заради катастрофа на автобуса. Колкото по-голямо е разстоянието на пътуване, толкова повече права имат пътниците.
"Ако автобусът закъснее повече от два часа и пътуването е над 250 километра, то ние имаме право на избор. На първо място да се откажем да пътуваме и да си получим веднага парите за билета. На второ място да предпочетем да бъдем премаршрутирани с друг алтернативен транспорт”, обясни Игнат Арсенов от Европейския потребителски център пред Нова ТВ.
В случай, че фирмата закъснее над 90 минути при планирано пътуване над 3 часа, тя трябва да предостави безплатно храна и напитки на пътниците и ако е необходимо – настаняване в хотел за периода на закъснение.
От КЗП съветват потребителите да настояват за писмен договор, ваучер запътуването и платежен документ.
Друго нарушение, което туроператорите използват в последно време, е да се освобождават от отговорност. За да не бъдат излъгани, пътниците трябва внимателно да четат договорите и да знаят правата си.