40% от третокласните пътища у нас са в окаяно състояние
Най-неефективният ремонт са кръпките

© ECONOMIC.BG / Стоян Йотов
Около 40% от третокласната пътна мрежа, която е около 12 хил. км, е в ужасно състояние. Това заяви шефът на АПИ Лазар Лазаров в сутрешния блок на Нова ТВ.
Той призна, че по пътищата ни има много проблеми, но те се приоритизират в зависимост от трафика в дадения участък. Това е начинът, по който се изчисляват ползите и разходите, обясни Лазаров. Новите участъци на магистралите Тракия, Хемус, Струма и Марица, са в много добро състояние.
Той е категоричен, че най-неефективният ремонт са кръпките по пътищата. Проблемът е в това, че старият асфалт започва да се разрушава и така се получава нова дупка. Друг проблем е, че експлоатационният живот на кръпките е една година, но при нас много от тях не се поправят навреме.
Според шефът на АПИ основният проблем не е в географската ширина и температурите, а в средствата, които са крайно недостатъчни. Пътищата трябва да се поправят веднага, когато възникне проблем, но у нас не е така, категоричен е Лазаров.
По думите му след пускането на тол системата в България, ще бъдат заделяни средства регулярно, с които ще се поддържат пътищата у нас.
В лошо състояние е и пътната маркировка. Боите, които се използват, издържат една година. Издали сме заповед по новите пътища да се слагат нови бои, които могат да издържат поне 5 години, коментира още Лазар Лазаров.