Пероните и влаковете по третата линия на метрото отделени със стъклени прегради
Идеята е през следващата година да има проект за две продължения - за бул. \"Владимир Вазов\" и кв. \"Слатина\"
~ 2 мин.
Пероните и влаковете по третата линия на метрото ще бъдат отделени със стъклени прегради с цел безопасност. Преградите ще се отварят само пред вратите на влака, обясни пред БНТ директорът на "Метрополитен" ЕАД инж. Стоян Братоев.
В края на следващата година е планирано да бъде пуснат третия лъч на метрото - 12 км се строят в момента на два етапа. Първият етап започна 2017 г. от Театъра зад канала до "Красно село" и около 50% от строителството е извършено".
Догодина трябва да бъде възстановено изцяло движението по булевардите, които в момента изцяло или частично са затворени заради строителството, уточни Стоян Братоев.
За продължението на третата линия към кварталите "Гео Милев", "Слатина", зала "Арена Армеец" и "Цариградско шосе", се предвиждат нови 6 км метро с 6 метростанции. И идеята е през следващата година да има проект за тези две продължения - за "Владимир Вазов" и кв. "Слатина" и да можем да ги предложим за финансиране по следващите оперативни програми, обясни още инж. Стоян Братоев.
Имаме проeкт за продължение на трасето по бул. "Владимир Вазов", което е малко над 3 км, но все още няма финансиране за него. В момента подготвяме тръжна процедура за избор на изпълнител и чакаме офертите да се внесат.
90 000 вредни емисии по-малко се очаква да има в София след пускането на третия лъч на метрото през 2019 г. На 28 януари 1998 г. - преди 20 години, са пуснати в експлоатация първите 6 км и 5 станции на метрото. Днес вече има 40 км и 35 станции. Метрото е големият зелен проект на София, коментира още Братоев.
"Сериозното строителство на метрото започва през 2005 г. През 2009 г. пуснахме участъка до "Младост" - 8 км. След това за последните 10 г. имаме общо 31 км метро, което прави средно 3 км на година, докато първият участък е по 380 метра на година, но такива са били времената, такова е било финансирането, не е имало достатъчно опит. През последните години обаче строителството на метрото върви с едно прилично темпо и то преди всичко благодарение на нормалното финансиране от европейските фондове. Метрото е един от големите проекти, което се финансира от еврофондовете", подчерта инж. Братоев.