PPF на Петр Келнер е в България, за да остане
В момента групата притежава Теленор и bTV, като иска д а постигне синергия между двата бизнеса
Ладислав Бартоничек:
България е важен пазар, на който искаме да останем. Това каза Ладислав Бартоничек, който наследи поста главен изпълнителен директор на инвестиционната компания PPF Group от загиналия в хеликоптерна катастрофа Петр Келнер. У нас групата е собственик на телеком оператора Теленор и отделилата се от него през миналата година CETIN, както и на bTV Media Group. По-малко известен е другият ѝ бизнес – продажбата на системите на Škoda Transportation.
За нас България е важен пазар, на който искаме да останем“, увери Бартоничек в интервю за bTV. Той изтъкна, че 60% от капитала на групата е инвестиран в Централна и Източна Европа и по тази причина регионът е най-важният за развитието ѝ.
Директорът на PPF е на посещение в страната като част от обиколка в региона, целяща да се запознае от първо лице с бизнесите на групата по места.
Групата придоби Теленор България през 2018 г., а заедно с местното дружество и активите на норвежкия Telenor в Унгария, Сърбия и Черна Гора. С хода си компанията увеличи присъствието си на телеком пазара, но предвид характера ѝ на инвестиционен фонд мнозина прогнозираха, че тя бързо ще напусне страната.
Вместо това година по-късно PPF опита да купи Nova TV, но неуспешно. Това не отказа компанията и през 2020 г. тя добави в богатото си портфолио активите на Central European Media Enterprises Ltd. (CME), която у нас бе собственик на bTV. Настойчивостта на чешката компания да се сдобие с телевизия само подчертава задълбочаващата се връзка между телекомите и медиите на съвременния пазар.
Бъдещето за нас е в синергията между телекомуникационния и медийния бизнес – това е тенденцията“, потвърждава Бартоничек сега.
Според него съдържанието, което телевизията произвежда, може да се разпространява от телекомите. „От друга страна, телекомуникационният бизнес има дългогодишен опит в обслужването на клиенти индивидуално, като предлага правилния продукт на точния клиент. Такава е и тенденцията при медиите – от услуга от бизнеса към услуга от бизнеса към клиента“, допълва той.
На въпрос каква може да е синергията между Теленор и bTV Бартоничек дава пример със Словакия, където е изградено добро сътрудничество между екипите на телекома O2 и телевизията Markíza. „От една страна, то популяризира марката О2, а от друга – дава възможност за сътрудничество при предоставянето на услугата VOYO там.“