Противно на очакванията: Олинклузив курортите привличат все повече инвестиции
Според планове на компанията, обявени миналата година, Hyatt трябва да отвори пет ол инклузив хотела в България

Снимка: Depositphotos
Модата в туристическите пътувания често се повтаря. Ол инклузив курортите, противно на очакванията на експертите след COVID пандемията, се радват на огромна популярност и привличат все повече инвеститори. Новата вълна на популярност е свързана изцяло с търсенето на луксозно преживяване. В тази надпревара се впускат и редица хотелски марки, които до този момент не са предлагали подобно настаняване.
Промяна в нагласата на потребителите след пандемията, водена от изключително високото търсене на пътувания, съчетано с умора от „изненадите“, на които могат да попаднат по време на своята ваканция – кара ол инклузива да процъфтява.
Хората наистина не търсят изненади, когато става въпрос за това, което е включено в цената“, казва Брайън Кинг, президент на Marriott International за региона на Карибите и Латинска Америка. „Те искат просто да отидат и да открият, да се насладят и наистина искат да платят веднъж и да знаят, че само ще си почиват и не са обвързани с повече плащания“, казва той пред Forbes.
Въпреки че ол инкулизът не е нов сегмент, Кинг смята, че концепцията на този тип курорти се променя.
През миналите десетилетия много ол инклузив курорти бяха „капани“. И основната им цел беше да задържат туристите само на територията на хотела. През 2023 г., казва Кинг, гостите „искат да стигнат отвъд портата“ и търсят консиерж услуга, изградена около преживяванията. Тези туристи искат програма за развлечение, но не искат да се чувстват прекалено притиснати от програмата.
Миналата година Marriott, най-голямата компания за хотелиерство в света, отчете 21 милиарда долара приходи, което е 50% увеличение спрямо 2021 г. В различни интервюта главният изпълнителен директор на компанията, Антъни Капуано, често споменава, че именно ол инклузив сегмента е виновникът за растежа на Marriott.
„Работим върху нашата първа сделка за ол инслузив в Ritz-Carlton. Много сме развълнувани от това“, казва Кинг, отбелязвайки колко успешна е била яхтата на Ritz-Carlton. Луксозният кораб беше пуснат по вода през 2021 г и се очаква втори през 2024 г.
Работим по първия ол инлузив хотел само за възрастни, който да отвори в Доминиканската република през 2025 г. Той ще разполага с 349 стаи и апартамента, единадесет ресторанта и бара, три басейна и спа център. Имаме и нашия Westin, който отворихме миналата година в Бразилия и който беше изключително успешен като семеен ол инклузив“
Планирането за навлизането в ол инклузив сегмента от страна на Marriott, започва още преди COVID. Като част от сливането на Marriott със Starwood Hotels през 2016 г., той наследи това, което тогава беше единственият ол инклузив курорт на Westin, Westin Golf Resort & Spa, Playa Conchal в Коста Рика. Впоследствие курортът се превърна в лаборатория за обучение на Marriott, за да спечели своите ол инклузив туристи. Когато представя нови имоти, Marriott е в завидната позиция да може да използва своята програма за лоялност Marriott Bonvoy, която може да се похвали с удивителните 177 милиона членове.
Промяна на индустрията
Туристическите съветници казват, че голямата промяна в индустрията е невъзможно да се пренебрегне.
За период от три години Marriott премина от един ол инклузив до 30 хотела, с още в процес на подготовка“, казва Кори Хагопиан, старши вицепрезидент по продажбите и партньорствата във Virtuoso, най-голямата мрежа за луксозни пътувания в света. Той добавя, че френският хотелиерски гигант Accor планира да учетвори броя на ол инклузив имотите Rixos в своето порфолио.
В края на миналата година InterContinental Hotels обяви дългосрочно споразумение с испанската Iberostar Hotels & Resorts, което включва около 70 ол инклузив хотела към IHG. Hilton сега управлява дузина ол инклузив обекти, включително Hilton Tulum Riviera Maya със 735 стаи, най-големият курорт на компанията в Карибите.
„Увеличаването на нашия всеобхватен отпечатък на марката с намерение е от основно значение за ангажимента на Hyatt за предоставяне на нови луксозни изживявания на туристите“, казва Ерика Дойн, старши вицепрезидент по маркетинга на компанията. „Планираме да отворим пет курорта Inclusive Collection в Мексико и Карибите тази година, както и пет допълнителни имота в България.“ Също така в списъка е дългоочакваният дебют на луксозната марка Dreams в Португалия, като Dreams Madeira Resort Spa & Marina трябва да отвори врати в началото на 2024 г.
Припомняме, че миналата година Hyatt Hotels Corporations обяви плановете си за разширяване с пет all-inclusive хотела в България. Според съобщението се очакват пет хотела с близо 2 000 стаи, разположени в две от най-популярните дестинации на Черноморието - Слънчев бряг и Обзор да станат част от портфолиото на Hyatt Inclusive Collection през 2023 г.
Компанията продължава да укрепва лидерската си позиция в луксозния туристически сегмент, като преди около две години придоби Apple Leisure Group (ALG) - водеща платформа за управление на брандирани курортни хотели.
Докато Мексико, Карибите и Латинска Америка съставляват „житницата на ол инклузива“, казва Кинг на Marriott, Европа не изостава. „И в крайна сметка виждам ол инклузив да се разшири глобално и в Азия. Така че това е глобална тенденция, няма съмнение".