Qatar Airways върна 1.2 млрд. долара на клиентите си
Това са над 96% от закупените, но неизползвани от март насам билети
Qatar Airways вече изплати над 1.2 млрд. долара на близо 600 хил. свои пътници за закупени, но неизползвани от март до края на юли билети, съобщиха от превозвача. Катарската национална авиокомпания е успяла да обработи вече над 96% от всички получени заявки за рефъндинг от свои клиенти, които са били принудени да се откажат от полетите си заради пандемията от коронавируса.
Това е уникално решение, тъй като повечето авиокомпании в Европа и по света не връщат парите за закупени билети, а само разрешават промяна на датите. От Qatar Airways обаче уверяват, че вече успяват да върнат получените средства в 30-дневен срок.
„Изплатената сума, разбира се, е сериозна за нашия бюджет, но въпреки това ние сметнахме за свой дълг в тези трудни времена да върнем парите на нашите клиенти и партньори, тъй като нашето финансово положение е достатъчно стабилно, за да можем да си го позволим“ – коментирал изпълнителният директор на Qatar Airways Акбар Ал Бакр.
Освен това катарската авиокомпания вече е въвела в действие политика на гъвкава резервация, според която закупените билети са валидни две години, през които пътниците имат право неограничен брой пъти да променят датите и дори маршрутите си. Единственото изискване е летищата, от които ще излитат и кацат, да се намират на територията на една държава или да не са отдалечени на повече от 5 хил. мили от маршрута, който за който е бил закупен билетът първоначално.
Qatar Airways, както и „България ер“, бяха едни от малкото авиокомпании в света, които не прекратиха полетите си по време на пандемията дори и за един ден. През последните седмици полетната активност на катарската компания продължава да се увеличава, като авиокомпанията практически използва целия си наличен авиопарк от 79 двумоторни самолета Airbus и Boeing. Разбира се, в условията на значително намаляване на пътникопотока авиокомпанията взе решение за преустановяване на полетите с четиримоторните двупалубни самолети Airbus A380, чието използване сега е икономически неоправдано.
В момента Qatar Airways изпълнява над 500 полета по 80 направления от основното си летище в Доха. На всички стюардеси са осигурени специални костюми за индивидуална защита, а на всички пътници – маски и дезинфектанти. От 13 август авиокомпанията въведе изисквания за всички пътници от 8 държави да представят отрицателен резултат от PCR тест, получен от акредитирана лаборатория не по-рано от 72 часа преди полета.