След неуспеха с TikTok: Microsoft се опитва да купи друга социална медия

Това би било най-голямата сделка за Microsoft досега

След неуспеха с TikTok: Microsoft се опитва да купи друга социална медия

Снимка: БТА

Microsoft се опитва да купи социалната медиа Pinterest, популярна сред любителите на снимки на домашен декор, храна и сватбени колажи. Според източници на Financial Times технологичният гигант е готов да плати 51 млрд. долара за придобиването. Те твърдят още, че разговорите между двете компании се водят от няколко месеца, но понастоящем са „замразени“.

Pinterest, чиято пазарна стойност се е увеличила с над 600% по време на пандемията, в миналото сигнализира за желанието да остане независима компания. 

Високата цена на акциите обаче ще създаде усложнения за Microsoft, чиито книжа скочиха с близо 80% от ниското ниво, до което потънаха вследствие на пандемията. Парадоксът е, че пазарната стойност на Pinterest се равнява на само около 3% от тази на технологичния гигант, оценен на 1.83 трлн. долара. 

Покупка на Pinterest би представлявала най-голямата сделка за Microsoft досега. Тя също така би подложила на изпитание администрацията на новия президент на САЩ Джо Байдън по отношение на политиката към придобивания на мощни технологични компании.

Microsoft за пръв път даде знак за апетит към известна компания за социални медии миналата година, когато се опита да закупи американските операции на TikTok. Това се случи, след като популярното китайско приложение за видеа бе притиснато от Вашингтон да се откаже от американския си бизнес заради опасенията за националната сигурност на САЩ. Офертата за TikTok се провали, след като съперникът Oracle се намеси в преговорите.

През последните години Microsoft направи няколко ключови придобивания. През 2016 г. закупи професионалния сайт LinkedIn за 26 млрд. долара, а малко преди това и онлайн играта Minecraft, чиито потребители вече надхвърлиха 131 милиона. Миналата година гигантът придоби и гейм компанията ZeniMax за 7.5 млрд. долара.

Microsoft разглежда онлайн общностите като начин да привлече мащабни приложения към своята облачна платформа Azure. Самата Pinterest, която миналата седмица заяви, че месечните ѝ потребители са нараснали до 459 милиона, към момента разчита на Amazon Web Services за доставчик на инфраструктура.

Собствеността върху сайтове с голям брой активни потребители, много от които публикуват често, също така дава ценни данни за други бизнеси на Microsoft. Данните от LinkedIn, например, се използват за „персонализиране“ на други приложения и услуги на Microsoft.

По тази логика една социална мрежа, в която милиони потребители публикуват изображения на неща, които ги интересуват или биха искали да купят, би могла да се превърне във важен източник на данни за клиентите на маркетинговите услуги на Microsoft. А същевременно с това да е и суровина за обучение на системите с изкуствен интелект на компанията.

Pinterest, който направи своя дебют на фондовия пазар през април 2019 г., бе сред бенефициентите в пандемията. Миналата седмица платформата отчете 76% ръст на приходите за последното тримесечие, изпращайки акциите си с 10% нагоре. Компанията разширява своята база от рекламодатели, въвеждайки различни формати и възможности за електронна търговия, постигайки по този начин сходно развитие на конкурентите Facebook и TikTok.

Междувременно, поради естеството на съдържанието си, социалната мрежа до голяма степен избегна регулаторния контрол, с който се сблъскват други платформи, имащи проблеми с модерирането на публикациите.

Коментари: 0