„Спаси София“ предлага линия на нощния градски транспорт до летището
От организацията призовават абонаментните карти също да важат за услугата, с доплащане
Нощният градски транспорт се движи в София от 3 месеца и от него вече са се възползвали десетки хиляди хора. Екипът на неправителствената организация "Спаси София" предлага обаче редица мерки за подобряване на услугата.
Сред предложенията е въвеждането на нова Линия 5, която да обслужва двата терминала на Летище София. Всяка нощ на летището кацат и излитат около 20 (в някои дни и повече) самолета в часовия пояс между 00:00 ч. и 06:00 ч. – период, през който дневният градски транспорт до летището липсва. Ако приемем, че средният брой пътници във всеки самолет е 150, това са няколко хиляди потенциални ползватели на услугата всяка нощ. Тези пътници са изолирани от града и нямат транспортни опции за придвижване освен личните автомобили и такситата, което означава, че са клиенти, които лесно биха могли да бъдат привлечени да ползват нощния градски транспорт.
От организацията призовават и да се признават и абонаментните карти при ползването на нощния транспорт, тъй като в момента те не могат да се ползват за нощните автобуси. Практиката на европейските градове показва, че почти навсякъде, абонаментните карти включват и услугата нощен транспорт. Според "Спаси София" хората, които имат абонаментни карти, може да доплащат сума между 5 и 10 лева месечно, за да ползват и нощния транспорт.
Друга идея е разписанието в празнични и предпразнични дни да е с интервал от 30 минути. В петък и събота се забелязва значително по-високо ползване на нощните автобуси, затова предложението е през тези два дни интервалът на движение да е от 30 минути, вместо сегашния интервал от 40 минути. Освен това интервалите от 30 минути (на всеки кръгъл и половин час) са далеч по-лесни и удобни за запомняне от страна на пътниците.
Организацията предлага и няколко краткосрочни мерки за подобряване на нощния транспорт, които могат да се реализират още до септември 2018 г. Сред тях са адекватното използване на електронните табла по спирките, които да показват пристигането на автобусите; използването на тези табла за промоция на нощния транспорт през деня; двуезична информация за нощните линии на двата терминала на летището и по-голяма рекламна кампания на нощния транспорт във всички превозни средства на масовия градски транспорт.