Строежът на новия завод за електромобили в Ловеч ще започне през март

Към града вече има интерес и от други автомобилни производители

Строежът на новия завод за електромобили в Ловеч ще започне през март

Снимка: Община Ловеч

16064 ~ 2 мин. четене
Антония Симова Автор: Антония Симова
Next.e.GO инвестиция

Заводът на германската автомобилна компания Next.e.Go в Ловеч ще започне да се строи най-вероятно през март 2022 г. Това стана ясно по време на експертен съвет на общината във връзка с планираната инвестиция. Очакванията са в началото на новата година да се съгласува подробният устройствен план и да бъде дадено разрешително за строеж.

Новата фабрика ще бъде изграждана върху терена на бившия завод „Балкан“ в Ловеч. На площ от 1360 дка ще бъде разположен новият завод, като освен него ще бъдат изградени фотоволтаици, подстанция, автомивка, тестова писта, паркинг за новите автомобили, нови вътрешни пътища с четири ленти, четири входа.

Идеята на общината е около новия завод реално да бъде изградена нова индустриална зона под името „Балкан“. По думите на председателя на Аутомотив клъстер България арх. Любомир Станиславов към Ловеч вече има интерес и от други производители на автомобили.

Инвестицията на Next.e.Go в България за 280 млн. лв. бе обявена през юли, а по план заводът трябва да заработи през 2023 г. Още през лятото кабинетът даде зелена светлина и одобри мeмopaндyм зa paзбиpaтeлcтвo мeждy дъpжaвaтa и „Heĸcт.e.ГO Бългapия“ AД зa изгpaждaнe и yпpaвлeниe нa инoвaтивeн зaвoд зa пpoизвoдcтвo нa eлeĸтpичecĸи aвтoмoбили в Лoвeч.

Правителството пое ангажимента да помогне с 34 млн. евро, които ще бъдат предоставени на компанията на три транша при достигане на определени цели. Първият ще бъде изплатен при старта на производството, вторият – когато произведените в Ловеч електромобили достигнат 10 хиляди, а третият – при 20 хиляди коли годишно.

Очаква се в краткосрочен план след откриването на завода да бъдат създаде над 300 работни места, а в по-дългосрочен – около 1000.

Компанията имаше тежък месец, като за първи път ѝ се наложи да изтегли определен брой автомобили от пазара заради техническа неизправност. Въпреки това продължава с плановете си за първично публично предлагане (IPO) в САЩ следващата година и изграждане на нов завод в Мексико.



Подкрепи Economic.bg