Със снимки и изложба: Министерството на туризма ще преоткрива България
От ведомството на Зарица Динкова обявиха нова кампания, с която чрез снимки на туристи да покажат красотата на България

© ECONOMIC.BG / Economic.bg/Архив
Министерството на туризма стартира нова кампания под името „Моето лято в България“. Целта е чрез снимки да се покажат най-красивите места в България. Всъщност, ведомството обявява конкурс за любителски фотографии, които показват красотата на страната ни.
Основната идея е да покажем това, че в България има много красиви места и няма по-добър посланик от туриста. Не с продуктова фотография, а с това, което хората виждат и пътуват“, казаха от пресцентъра на министерството за Economic.bg.
Конкурсът стартира вчера, а снимков материал може да се изпраща на имейл адреса на министерството до 7 септември. Най-добрите 20 фотографии ще бъдат представени в специална изложба в навечерието на Световния ден на туризма – 27 септември.
Да преоткрием заедно нашата България, защото всеки от нас може да бъде най-добрият посланик на красотата и богатството на природата на страната ни“, апелират от министерството на Зарица Динкова.
Кампанията за първи път се организира това лято и е поредният опит на министерството да направи нещо за сектора. Към момента ведомството е известно с една подобна инициатива – „Преоткрий България“, в която се подготвят материали, които отново целят да покажат красотата на страна ни. Те обаче са дело изцяло на ведомството и неговия екип, а не на туристите, както е в случая с „Моето лято в България.
„Преоткрий България“ се рекламира като „официалният туристически портал на България“
Какво се случва с инициативата „Преоткрий България“?
Проверка на Economic.bg в социалните мрежи установи, че активност в „официалния туристически портал на България“ няма от месец май. Тогава за последно е качено видео, което разказва за Северозападна България и местата, които могат да се посетят там. До тогава регулярно са се публикували различни материали, свързани с дестинацията България. В LinkedIn също липсва активност от около два месеца, каквато е ситуацията и в Instagram.
В YouTube каналът на инициативата ситуацията е по-сериозна – там последното видео е от преди две години. Оттогава досега няма нищо ново качено.
Сайтът на инициативата съдържа доста по-актуална информация, тъй като има качена и програма за предстоящите фестивали и културни мероприятия в сектора това лято. Инициативата стартира в края на 2019 г., когато начело на ведомството беше Николина Ангелкова.
Изводът, до който достигаме е, че активността в сектора е замръзнала със смяната на управляващите и идването на власт на редовния ресорен министър Зарица Динкова. Тя пък стартира своя кампания, за да се опита чрез снимки на туристи и изложба на даде нов тласък на туризма в страната.
Всъщност, съвсем скоро от отговор на въпрос на Economic.bg, стана ясно, че Министерството на туризма ще търси нови експерти в областта на маркетинга, които да рекламират България в онлайн платформи като Facebook, YouTube и Instagram. Причината са промените в Закона за туризма, според които вече няма да е нужно провеждането на обществени поръчки за реализирането на онлайн рекламите на дестинация България.