Съвземането на туризма утрои приходите на Booking
Резервациите за почивка в САЩ и Европа допринесоха значително за този скок, за разлика от Азия, къде търсенето все още е слабо
Тримесечните приходи на онлайн платформата за резервации Booking Holdings Inc са се увеличили повече от три пъти, надминавайки прогнозите на анализаторите. Компанията получи подкрепа от силното търсене в Европа и САЩ, след като повече хора планираха отдавна чаканите си ваканции, съобщава Reuters.
Акциите на компанията, намалели с 6% за годината, нараснаха с близо 4% в следборсовата търговия.
Туристическата индустрия се радва на по-бързо от очакваното завръщане на търсенето, а икономиките се възстановяват от предизвиканото от пандемията забавяне.
Въпреки това силно заразният Delta вариант на COVID-19 доведе до ръст на случаите в редица държави и може да попречи на възстановяването. Съединените щати решиха да продължат досегашните ограничения за пътуванията, въпреки че авиокомпаниите прекараха месеци в лобиране.
Базираната в Кънектикът Booking заяви, че Азия, където ваксинационната кампания върви по-бавно е най-слабо възстановеният регион към юли, а бизнесът там продължава да е значително под нивата от 2019 г.
Притесненията заради пандемията карат хората да стоят далеч от пълни хотели и да залагат на алтернативен престой в домове, посочват от агенцията. В момента една четвърт от обявите в Booking.com са за такова настаняване.
Хората търсят алтернативно настаняване, повече отколкото го правеха преди. Това ще продължи и занапред“, коментира главният изпълнителен директор Глен Фогел.
През второто тримесечие нощувките са се увеличили с 59% спрямо предходното тримесечие, подкрепени от силното търсене в Европа и Съединените щати.
Въпреки че коригираната нетна загуба се е свила до 105 млн. долара спрямо 443 млн. долара година по-рано, Booking отчете по-голяма от очакваното загуба от 2.55 долара на акция. Прогнозата беше за 2.4 долара на акция.
Приходите са скочили до 2.16 млрд. долара, надминавайки очакванията за 1.90 млрд. долара по данни на Refinitiv.